Gestió material de la borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca
Introducció
La Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local, va endegar a l’any 2022 el projecte d’impuls a l’assistència en matèria de selecció:
- Primera fase 2022 - procés estabilització dels municipi de fins a 20.000 habitants.
- Segona fase 2023 – Selecció de personal temporal de determinats col·lectius, al primer que es posa en marxa és Tècnic Auxiliar de Biblioteca.
A l’estiu del 2023 s’inicien els contactes entre la Gerència de Serveis d’Assistència al Govern Local i la Gerència de Serveis de Biblioteques (en endavant GSB) per iniciar els treballs amb la finalitat de disposar d’un Borsa supramunicipal Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca destinada als Ajuntaments de la demarcació de Barcelona amb biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques Municipals (en endavant XBM). Es tracta de donar resposta a una necessitat detectada per la GSB a través de diferents canals:
- ser coneixedors de la manca de borses de treball d’aquesta categoria en molts ajuntaments, especialment els petits, es tracta d’un procés llarg i els recursos dels ajuntaments son limitats,
- informació dels directors/es i caps de zona de les biblioteques,
- avaluacions de riscos psicosocials
L’objectiu es facilitar i agilitar als ajuntaments la contractació temporal de personal per tal de cobrir les necessitats derivades per les incidències del seu personal, amb la finalitat que els equipaments bibliotecaris disposin de la dotació de personal necessària segons els Estàndards de Biblioteca Pública de Catalunya.
A l’any 2024 es posa en marxa el procés de selecció per configurar la borsa, tota la informació vinculada al procés la podeu consultar a:
- Borsa supramunicipal Tècnic/a Auxiliar Biblioteca - Assistència al govern local - Diputació de Barcelona (diba.cat). En aquest enllaç podeu trobar, entre d’altres, la publicació de les bases, convocatòria, convocatòria de les proves, resultats, anunci constitució de la borsa, mapa amb els ajuntaments que poden accedir a aquesta borsa.
Finalitzat el procés i publicada la llista de constitució de la borsa, es posa en marxa la gestió d'aquesta borsa que centralitza la GSB.
Només poden accedir a aquesta borsa els ajuntaments que disposin de l'acceptació per part de la Diputació de Barcelona de la delegació de la competència, per part de l'ajuntament, de selecció de personal per a la constitució d'aquesta borsa supramunicipal (període acceptació delegacions finalitzat).
En aquest enllaç podeu trobar un mapa on s’indica els ajuntaments que compleixen aquesta condició:
Les condicions de la delegació per part de l’ajuntament consten en aquesta resolució:
S’integren en 6 zones territorials:
Zona A | Anoia, Alt Penedès-Garraf |
Zona B | Bages-Berguedà-Moianès |
Zona C | Barcelonès sud i Baix Llobregat |
Zona D | Maresme i Barcelonès Nord |
Zona E | Vallès Occidental |
Zona F | Osona – Vallès Oriental |
- Es realitzarà a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres Administracions Públiques (en endavant PMT); Seu electrònica (diba.cat) en aquest enllaç, a peu de pàgina, podeu accedir a diferent informació:
- Nom del recurs: “Gestió material de la borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca”.
- Petició a través de formulari específic que podeu trobar a la Seu electrònica (diba.cat), en el que hauran de constar totes les dades sol·licitades.
Des de la Unitat de Recursos Humans de la Gerència de Serveis de Biblioteques es gestionaran les peticions presentades:
- Oferiment de l’oferta:
Al dia hàbil següent a la petició de l’ajuntament s’oferirà per estricte ordre de llista de zona territorial a la persona de la borsa que ocupi el primer lloc.
El candidat rebrà l’oferta a través del correu electrònic que va facilitar en el moment de presentació de la instància. Aquest correu contindrà la següent informació específica del contracte que s’ofereix:
-
- població on s’ubica la biblioteca i el nom de la mateixa
- hores a treballar i distribució horària
- temps de contractació
- període de prova
- salari brut
- altres dades d’informació del contracte/nomenament
El candidat podrà formular dubtes o consultes al correu electrònic de contacte gsb.rh.borsa.aj@diba.cat.
- Resposta del candidat:
- El candidat haurà de donar resposta com a màxim en el següent dia hàbil posterior a la tramesa de l’oferta (no amplia el termini el plantejament de dubtes) donant resposta al correu electrònic tramès, que inclourà aquest text a peu de pàgina per donar resposta a l’oferta:
- S’obrirà aquest document en què haureu de triar "si" o "no":
- Al final del formulari trobareu una icona per fer la tramesa.
- En el cas de clicar “no” el propi formulari facilitarà la informació sobre les causes justificades previstes i la possibilitat d’adjuntar la documentació acreditativa (si no s’adjunta no s’entendrà justificada).
- La manca de resposta a l’oferiment de contractació o nomenament dintre d’aquest termini s’entendrà com a no acceptació de l’esmentada oferta.
- En cas de no acceptació, s’oferirà a la següent persona a la llista i s’iniciarà novament aquest procés.
- La no acceptació d'una oferta de contractació/nomenament en tres ocasions, sense que concorri alguna de les causes justificades previstes comportarà l'exclusió de la borsa.
- Causes justificades de no acceptació:
- Presentació de documentació de la persona seleccionada:
Si el candidat accepta l’oferta, se l’informarà per correu electrònic que disposa de 5 dies hàbils per a lliurar la documentació a l’ajuntament i se li facilitarà informació de la persona de contacte.
Documentació que el candidat haurà d’aportar a l’ajuntament:
-
- DNI, NIE o passaport en vigor
- Títol oficial o reguard oficial acreditatiu del pagament de la taxa corresponent
- Núm. d’afiliació a la Seg. Social
- Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les tasques pròpies del lloc a cobrir, expedit dins els tres mesos anteriors a la seva presentació.
- Certificat negatiu d’antecedents per delicte de naturalesa sexual actualitzat al moment de l’oferta feta per l’ajuntament de què es tracti.
- En el cas que necessiteu adaptació del lloc de treball per raó de discapacitat haurà de presentar el dictamen de l’equip multiprofessional emès per l’òrgan tècnic competent
- Comunicació a l’ajuntament de la persona seleccionada:
Es comunicarà a l’ajuntament el nom de la persona seleccionada via PMT a través d’una “Comunicació general”.
La contractació de la persona proposada serà a càrrec de l’ajuntament titular de la biblioteca on ha de prestar els serveis.
Finalitzat el període de prova, la persona designada com a tutora emetrà un informe en que caldrà fer constar expressament la superació d’aquest període. La tramesa d’aquest informe a la Diputació es canalitza pel PMT a través d’una “Comunicació general”.
En cas de no superació d’aquest període, caldrà presentar via PMT el corresponent formulari d’Incidència i adjuntar el corresponent informe emès per la persona designada com a tutora on consti la motivació de la no superació. La no superació d’aquest període suposa deixar sense efecte el nomenament (resolució motivada de l’òrgan municipal competent) amb tràmit d’audiència prèvia.
Per informar d’incidències, l’ajuntament disposa d’un formulari que haurà d’omplir i presentar a través del PMT.
Les incidències previstes son:
- El treballador no ha presentat la documentació requerida
- Renuncia expressa al nomenament o contracte (adjuntar document)
- La NO incorporació al treball el 1er dia sense causa justificada
- No superar el període de prova (adjuntar informe)
- Acomiadament disciplinari o suspensió ferma de funcions o per separació del servei (adjuntar document)
- Altres. Especifiqueu
En aquests casos, si les condicions de treball son les mateixes, l’ajuntament decidirà si vol altre candidat. Si canvien les condicions, l’ajuntament haurà de fer altre petició amb les noves condicions. El formulari ho recull d’aquesta forma:
Serà causa d’exclusió de la borsa de treball:
- La no acceptació de tres ofertes de contractació/nomenament sense que concorri alguna de les causes justificades. (*)
- La renúncia expressa de la persona candidata a formar part de la borsa.
- La no superació de dos períodes de prova comportarà l’exclusió definitiva de la borsa. En cas de no superació d’un únic període de prova, no es podrà tornar a contactar amb la persona per a oferir-li el mateix lloc de treball en la mateixa biblioteca.
- La renúncia a un nomenament o contracte per voluntat de l’empleat/da, excepte que el motiu de la renúncia sigui l’acceptació d’una nova oferta en aquesta borsa de treball o trobar-se en alguna de les causes justificades. (*)
- Per acomiadament disciplinari o suspensió ferma de funcions o per separació del servei, així com per pena principal o accessòria d’inhabilitació absoluta o especial per a càrrec públic amb caràcter ferm.
- La no incorporació efectiva per causa no justificada al lloc de treball el primer dia de la contractació/nomenament.
(*) veure apartat 4.c)
Les persones que formen part de la borsa poden presentar la seva renúncia a través de la Seu electrònica (diba.cat) de la Diputació de Barcelona mitjançant una "sol·licitud general". Aquesta renúncia pot afectar a una o diverses zones territorials.
Com a criteri general no s’admeten les peticions de canvis de zona territorial.
De forma excepcional es valorarà quan la causa de la petició sigui un canvi de domicili (que caldrà acreditar mitjançant document d’empadronament), es tindrà en compte la mobilitat geogràfica que implica i que el nou domicili s’ubiqui a una zona territorial i no colindant de la demanada inicialment.
Aquestes peticions i la tramesa de documentació acreditativa s’hauran de tramitar a través de la Seu electrònica (diba.cat) de la Diputació de Barcelona mitjançant una “sol·licitud general”.
Les persones que formen part de la borsa són les responsables de mantenir actualitzades les dades de contacte, és essencial que qualsevol canvi d’aquesta informació es traslladi de forma immediata al correu electrònic de contacte gsb.rh.borsa.aj@diba.cat. Recordar que les ofertes s’envien als correus electrònics que vau facilitar a la instància, i la no resposta es considera com a no acceptada (3 no acceptades implica l'exclusió de la borsa).
Es facilitarà informació dels moviments de la borsa (per zones) com a mínim cada 2 mesos, que estarà disponible en aquesta pàgina web.
Finalitzada la contractació, l’ajuntament ha de trametre via PMT el formulari d’avaluació de la persona que ha treballat a la seva biblioteca.
Unitat de Recursos Humans de la Gerència de Servei de Biblioteques
Telèfon: 934022015 / 697907240 / 676654463 / 671488684
Correu electrònic: gsb.rh.borsa.aj@diba.cat.
Persona de contacte: Paqui Manjón Manjón
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.