14/12/2022 10:15 h.

Sessió especial sobre educació ambiental, plàstics i salut

Amb aquesta jornada finalitza el cicle de sessions "Divendres amb futur".

El passat 30 de novembre es va tancar aquest cicle del grup de treball d’Educació Ambiental de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

L’última sessió dels “Divendres amb futur”, que es va celebrar en format virtual, donava continuïtat a la trobada que va tenir lloc al juliol “Tot allò que t'agradaria saber sobre educació ambiental i plàstics i mai has gosat a preguntar” en la qual es van compartir diverses experiències de projectes d’educació ambiental i prevenció de residus plàstics per part d’ens municipals de tot Catalunya.

La jornada especial “Educació ambiental, plàstics i salut” tenia per objectiu aprofundir en l’intercanvi d’impressions i recollir quines són les motivacions, les barreres i les necessitats dels ens locals per impulsar projectes en matèria de prevenció de residus plàstics. Es van dur a terme diverses dinàmiques participatives gràcies a les quals les persones assistents van poder expressar les seves inquietuds i compartir les seves experiències.

La trobada va comptar amb dues ponències excepcionals; per una banda, Isaac Peraire, president de l’Agència Catalana de Residus, que va compartir com s’aplica la prevenció de residus plàstics en l'avantprojecte de la Llei Catalana de Residus, i per l’altra, en Nicolás Olea, metge de l’Hospital Clínic de Granada i doctorat per la Universitat de Granada, que va alertar sobre els impactes que té l’exposició a materials plàstics en la nostra salut.

A més, durant la sessió també es va presentar la infografia “Mapa d’experiències de plàstics i educació ambiental” elaborada per l’Oficina Tècnica d’Educació i Promoció Ambiental de l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, un document que recull algunes de les iniciatives de sensibilització més destacades en aquest àmbit.

Així doncs, es tanca aquest cicle de sessions amb una trobada on es van recollir moltes idees i impressions que serviran per detectar necessitats i continuar avançant i millorant els projectes d’educació ambiental sobre residus plàstics en l’àmbit local.

Podeu consultar els resultats de la sessió al següent enllaç a la web de la Xarxa.