05/02/2018 09:25 h.

Oferta de recursos de sensibilització pel Dia Mundial de l'Aigua 2018

Recursos de l'ACA, AMB i Diputació de Barcelona pels ens locals membres de la Xarxa

El Dia Mundial de l'Aigua se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos d'aigua dolça. L'Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 22 de de març de 1993 com el primer Dia Mundial de l'Aigua.

Tot i cada any, el Dia Mundial de l'Aigua a escala internacional destaca un aspecte específic d'aigua dolça, i en l'edició del 2018 el lema es centra en "Aigua i sequera: estalvi i eficiència", diverses administracions catalanes s'han coordinat per promoure una campanya d'activitats de sensibilització, comunicació i educació ambiental conjunta i coordinada arreu del país i oferir recursos de suport als món local.

Els objectius de la campanya del Dia mundial de l'Aigua 2018 a Catalunya són:

1. Unificar esforços des de les diferents administracions i sumar energies per poder oferir a la ciutadania activitats al voltant del DMA2018.
  2. Campanya paraigües diversa, amb activitats projectades per diferents perfils de públic.
  3. Amb un eix vertebrador de contingut clar i transversal: sequera, estalvi i eficiència .
  4. Centralitzada i coordinada la informació sota un sol paraigües que faciliti l'accés.

Procediment per sol·licitar els recursos de suport

1. Adherir-se i manifestar compromís amb el Dia Mundial de l’Aigua 2018 (enviar mail a xarxasost@diba.cat )

2. Veure les Ofertes de recursos per als ens locals de l'Agència Catalana de l'Aigual'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

3. Fer les peticions de suport i recursos per separat a cada entitat ofertant en concret i en l’àmbit competencial corresponent a cada municipi.

- Els recursos de l'ACA es poden sol·licitar a acaparticipacio@gencat.cat

- Els municipis de l'àmbit AMB poden trametre les peticions al telèfon: 93 238 93 51 o al correu-ereserves.compartim@amb.cat

- Els municipis de la província de Barcelona - exclosos els de l'àmbit AMB - poden trametre les seves peticions a través del Formulari de la Diputació de BarcelonaTermini de peticions: del 5 al 23 de febrer. Tallers a celebrar entre el 12 de març al 15 d’abrilambdós inclosos

4. Donar d’alta les activitats pròpies i cedides que s’organitzaran a l’Agenda de l’Aigua de l’ACA