La Xarxa es prepara per al nou mandat

12/12/2023

El passat 23 de novembre alguns representants es van reunir a l’Escola Industrial de Barcelona.

Un cop iniciat el nou mandat, la Xarxa també comença la preparació per als propers 4 anys i amb això la benvinguda a les persones representants dels ens municipals que la conformen. El passat mes de novembre, prop de 30 representants d’ens locals que formen part de la Xarxa es van reunir a la reunió del grup motor de la Xarxa. Aquest va resultar un espai de retrobament per aquells representants que han renovat, però també de benvinguda per a aquelles persones que s’hi incorporen per primera vegada.

Temàtiques prioritàries i necessitats compartides a treballar en el marc de la Xarxa

Marc Serra, president delegat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona va fer la benvinguda i va inaugurar la sessió, en representació d’en Xesco Gomar, president en funcions de la Xarxa. Es va comptar amb la participació de persones representants de 17 ens locals, tant petits com grans, i d’espais territorials ben diversos: Girona, Lleida i Tarragona, fins a Manresa, Centelles o Vilanova i la Geltrú; com entitats locals de diferents tipus ajuntaments, consells comarcals i diputacions. Tots sempre dins l’àmbit de Catalunya.

Durant la reunió, les persones representants es van presentar i van expressar quines són les temàtiques que consideren prioritàries per treballar en el marc de la Xarxa. Alguns dels àmbits més rellevants que es van apuntar van ser les comunitats energètiques, la gestió de residus (contenidors tancats, taxa de residus, taxa justa, porta a porta, etc.), l’aigua i la sequera, la implementació de les Zones de Baixes Emissions i la naturalització dels espais urbans, entre d’altres. Podeu consultar-les totes en el document de retorn de la sessió (accés exclusiu per membres de la Xarxa).

24a Assemblea General i propers passos de la Xarxa

Per tal de posar al dia a les persones nouvingudes, Inma Pruna, cap de la Secretaria tècnica de la Xarxa, va fer una breu exposició sobre què és la Xarxa, la seva estructura i funcionament i els reptes assolits durant el darrer mandat. Un dels organismes més importants que conformen la Xarxa és la comissió de seguiment, que s’encarrega de la direcció de la Xarxa i és el màxim òrgan operatiu per delegació de l’Assemblea. Durant la sessió es va presentar una proposta de representants per als càrrecs designats per a la comissió -presidència, vicepresidència i vocals de les entitats locals membres- que s’aprovaran de forma definitiva en la propera assemblea.

Un cop realitzada aquesta reunió de preparació en format de Grup motor, els propers passos seran l'elaboració del Pla estratègic de la Xarxa pel mandat 2023-2027 i la convocatòria de l'Assemblea general d'inici de mandat el primer trimestre del 2024.