13/12/2019 08:00 h.

Els Grups de treball preparen el nou mandat

Grup de treball

Reunions sobre qualitat de l'aire, energia i adaptació

Els Grups de treball d'Energia Sostenible Local, +Aire -Soroll i d'Adaptació al canvi climàtic han realitzat les corresponents reunions semestrals en les quals s'ha validat el pla de treball pel nou mandat.

A part, les sessions van servir a les ciutats i pobles membres dels grups rebre informació de llur interès per part de les administracions supramunicipals i compartir experiències pròpies.

El Grup de treball +Aire -Soroll, reunit el 25 de novembre, va dedicar la seva sessió a compartir informació sobre la implantació de la nova Zona de Baixes Emissions a l'àmbit de les rondes de Barcelona i també es van compartir les experiències del Consell comarcal d'Osona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i del Pla de qualitat de l'aire supramunicipal de part del Baix Llobregat amb la intervenció d'una tècnica de l'Ajuntament de Pallejà. Per part de les administracions supramunicipals van intervenir la Generalitat de Catalunya, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

El Grup de treball d'Energia Sostenible Local es va reunir el 27 de novembre i es va poder conèixer de primera mà el nou Decret llei de mesures urgents per a l'emergència climàtica i l'impuls a les energies renovables, amb aspectes concrets relacionats amb l'autoconsum fotovoltaic, i les experiències dels Ajuntaments de Rubí i de Sant Cugat del Vallès. La segona part, en format taller participatiu, va servir per reflexionar sobre la sendera del Pacte dels Alcaldes i les Alcaldesses davant l’emergència climàtica en clau de transició energètica.

Finalment, el 2 de desembre es va trobar el Grup de treball sobre Adaptació al canvi climàtic que va compartir informació per part de l'Oficina Catalana del Canvi Climàtic, el Consell Assessor pel Desenvolupament Sostenible, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona, en el marc del projecte LIFE Clinomics. A la segona part, es va celebrar una taula rodona sobre les declaracions d'emergència climàtica que diversos ens locals estan aprovat i com dotar-les de contingut tècnic i es van compartir experiències i reflexions dels Ajuntaments de Barcelona, Parets del Vallès, Mollet del Vallès, Castellar del Vallès i la Paeria de Lleida. A la darrera part es van presentar tres casos pràctics d'accions locals en clau d'adaptació al canvi climàtic dels Ajuntaments de Malgrat de Mar, Mollet del Vallès i Granollers.

Podeu consultar la documentació de les presentacions sobre Emergència climàtic en clau d'adaptació   a l'enllaç obert. La resta de documentació dels grups de treball és exclusiva per als membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Foto. Taula rodona sobre les declaracions d'emergència climàtica al Grup de treball d'adaptació al canvi climàtic amb els Ajuntaments de Barcelona, Parets del Vallès, Mollet del Vallès, Lleida i Castellar del Vallès, d'esquerra a dreta.