01/06/2022 21:17 h.

El finançament de les accions d'adaptació al canvi climàtic

Resultats dels seminaris

Els dies 26 i 27 de maig hem realitzat una nova sessió doble dels seminaris tècnics d'accions locals per l'adaptació al canvi climàtic, organitzada per la Diputació de Barcelona i l'AMB sota la coordinació de la Xarxa, i el suport d'Anthesis La Vola.

En aquesta ocasió les sessions es van dedicar a conèixer mesures per actuar i finançar l'adaptació al canvi climàtic: des del Fons climàtic de Catalunya, línies de subvencions de la Fundación Biodiversidad, oportunitats en els fons europeus...

Però també començar a entendre que les polítiques i accions d'adaptació i resiliència al canvi climàtic també passen per saber analitzar bé els costos de les accions i els costos de no actuar, no aplicar-les. Des del Banc Europeu d'Inversions van exposar els resultats d'un estudi recent sobre les metodologies per abordar la qüestió.

A la segona sessió, es van compartir experiències en Plans locals d'adaptació al canvi climàtic que han incorporat aquest anàlisi del cost de no actuar. I posteriorment, bones pràctiques dels ajuntament de Molins de Rei, Mollet del Vallès o Badalona amb l'avaluació del cost de les mateixes.

El canvi climàtic comporta un augment de certs riscos, i per tant, les entitats asseguradores cada cop hauran de tenir en compte aquest element com a cost, o com a no cost en cas d'actuacions d'adaptació per part dels municipis. Aquest va ser també un element que es va poder conèixer i aprofundir.

Podeu consultar tota la documentació i enregistrament de les sessions a l'enllaç a la web de la Xarxa.