30/04/2020 14:55 h.

Intervenció de la diputada Melgares al Ple telemàtic d'abril

Reproduïm íntegra la intervenció de la diputada Lluïsa Melgares al Ple Ordinari d’avui 30 d’abril que s’ha celebrat de forma telemàtica.

Primer de tot, des del Grup TOT PER TERRASSA desitgem que totes i tots els membres d’aquesta corporació estiguin bé i ho estiguin totes les seves famílies. Ens afegim al condol cap a la família del treballador d’aquesta casa que ha mort víctima del COVID19.

Volem començar la nostra intervenció compartint una felicitació molt sincera per a cadascuna i cadascun de vostès, per la seva gestió magnífica del COVID-19 als respectius municipis. Perquè si una cosa ha deixat palesa aquesta crisi ha estat la força del món local, la força del municipalisme i la importància d’aquesta força en el dia a dia de les persones.

Milers de morts, milers de persones pobres, d’altres encara més pobres i d’altres, per primer cop, en la pobresa. Més desigualtat i noves situacions que difícilment haguéssim imaginat que passarien, negocis que han suposat molts esforços, diners i il·lusions que s’han anat enlaire.

Les coses mai seran iguals. La cosa està molt fotuda.

Però com dèiem abans, la força del municipalisme ha estat la que ha permès que haguem anat capejant els cops i seguim avançant poc a poc. A les administracions ens ha agafat la crisis amb falta de planificació per a una situació, que ni en el pitjor dels nostres malsons, haguéssim imaginat.

Els esforços que hem fet des dels ajuntaments han estat ingents. I ho sabem els que som aquí que des del primer dia vam reorganitzar el nostre funcionament per a posar el focus únic del municipi en aquesta pandèmia. Hem assumit competències que no ens pertocaven per a atendre l’emergència a hospitals, residències... i hi hem abocat tots els diners necessaris.

I ho hem fet perquè dins nostre tenim professionals que han estat al peu del canó, moltes treballadores i treballadors que han adquirit una nova forma de treballar des de la distància, des de casa seva, molts d’altres exposades i exposats, equips que, com els d’aquesta casa, han treballat per què allò realment essencial, no només seguís funcionant, sinó que ho fes amb molta més força.

Gràcies.

I donar també les gràcies al govern d'aquesta Diputació per atendre a l’oposició la Junta de portaveus cada setmana.

No és moment de fer anàlisis de la gestió de la crisi perquè encara hi som. Ja en tindrem temps.

Ara, els esforços han d’anar centrats a fer un front comú totes i tots, govern i oposició. Tan de bo aquest desig fos realitat també a casa nostra.

Hem rebut l’INFORME D’ACTUACIÓ DE LA DIPUTACIÓ DURANT L’ESTAT D’ALARMA fa 3 dies, un compendi d’accions que s’estan duent a terme des d’aquesta corporació. 274 pàgines difícilment les podem llegir detingudament amb tants pocs dies.

Sincerament, podríem replicar la forma de fer que vivim algunes i alguns als nostres municipis. O formes de col·laborar, o maneres d’anar a una. Però preferim ser proactius. Sabem que encara ens queda estona de crisi i només ho podrem fer plegats.

Pressuposem que la Diputació ha fet el màxim que ha pogut i considerat, tot i que el material i tests rebuts, en el calendari rebut i la quantitat rebuda, no sempre s’hagi ajustat a les necessitats dels municipis. Tot i que consultades. Pressuposem que la Diputació ha fet el màxim que ha pogut i considerat. I explicat, tot i que encara no ens hagi quedat del tot clar l’ús i funcionament d’alguns serveis. Però pressuposem i sabem de la bona intenció d’aquest govern. Per això reiterem la nostra ma estesa, per treballar per a adaptar l’estructura, el pressupost, un nou full de ruta per a reprioritzar recursos.

El dia després serà molt complicat. Pitjor que la pròpia crisi. Per això es necessiten accions ràpides i eficaces, economia de post-crisi, no podem esperar mesos per a que es refaci el pressupost o es pensi en accions de suport als municipis quan aquests necessitem el suport ja. Els ajuntaments necessitem una Diputació forta, ràpida i àgil des del primer moment. Necessitem un govern convençut que vol moure’s al ritme de la gent i els municipis. Necessitem un administració local que escolti equitativament als ajuntaments.

Serem generosos, som lleials en el que diem i garantim, però no vacil·larem a reclamar transparència i rapidesa en mesures al servei de les persones, a les empreses, als autònoms...

El moment ho mereix. I ho espera.