14/06/2024 11:27 h.

Presentació del Pla Intermunicipal de Prevenció d'Addiccions i Ús Problemàtic de Pantalles

Diputació de Barcelona

Calella, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera

El proppassat 11 de juny, es va dur a terme la presentació de l'inonvador Pla de Prevenció dels usos problemàtics de drogues i pantalles de Calella, Malgrat de Mar, Palafolls i Tordera. Aquest projecte, desenvolupat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l'empresa *Eines va ser organitzat pel Consell Comarcal del Maresme.

L'objectiu principal del Pla és integrar i enfortir les polítiques de prevenció existents a la regió, enfocant-se en el consum de drogues i l'ús excessiu de pantalles. A més, cerca establir nous eixos i objectius estratègics per a guiar les accions futures. El document detalla les estratègies, projectes i accions específiques que s'implementaran durant els propers quatre anys (2023-2027).

Elaborat des d'una perspectiva transversal, el Pla analitza la realitat juvenil en relació amb les drogues, l'ús de pantalles i comportaments de risc. S'han considerat dades quantitatives i qualitatives per a obtenir una visió general dels problemes, necessitats i expectatives del jovent dels municipis implicats.

Professionals especialitzats en prevenció d'addiccions i tècnics dels quatre municipis, juntament amb la Diputació de Barcelona i *Eines cooperativa d'activitat social, han col·laborat en la creació d'aquest Pla.

La jornada va comptar amb la participació de representants polítics dels municipis, de la Diputació de Barcelona i del Consell Comarcal del Maresme, així com amb presentacions sobre els desafiaments preventius i la importància del Pla.