17/01/2020 16:06 h.

La Diputació de Barcelona participa a la primera reunió d’intercanvi interregional del projecte europeu Next2Met

La ciutat de Lahti (Finlàndia) ha acollit aquesta setmana dos dies d’intercanvi interregional del projecte europeu Next2Met, on s'han presentat diferents mesures pràctiques i plans de les sis regions participants en el programa, que serviran com a base d’intercanvi d’informació i debats.

La Diputació de Barcelona va participar el passat 15 de gener de 2020 al primer esdeveniment internacional d’intercanvi interregional del projecte europeu Next2Met (International Policy Learning Event) a la ciutat de Lahti (Finlàndia), on es van reunir els socis del projecte, juntament amb altres agents locals de la regió de Päijät-Häme i d’altres regions de Finlàndia. Aquest esdeveniment internacional va estar organitzat conjuntament amb una reunió de treball intern el dia 14 de gener entre els socis del projecte.

Cal destacar que l’objectiu principal d’aquest projecte és incrementar l’atractivitat de les zones no metropolitanes properes a grans metròpolis. Així mateix, també té per finalitat enfortir les relacions entre les metròpolis i les regions veïnes, posar a l’agenda política el rol de les regions properes a grans metròpolis i transferir bones pràctiques de digitalització entre les regions participants.

Les regions participants, a més de la Diputació de Barcelona, són el Consell Provincial de Päijät-Häme (Finlàndia), que és qui lidera el projecte, el Govern regional de Baixa Àustria (Àustria), l’Assemblea Regional de l’Est i del Centre (Irlanda), Podlaskie Voivodship (Polònia), la Regió de Mecklenburg-Pomerània Occidental (Alemanya) i la Conferència de les Regions Perifèriques Marítimes, com a soci assessor.

Més informació al següent link.