25/05/2020 15:22 h.

La Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa aposten perquè la capital del Bages continuï sent una ciutat intel·ligent de referència

Desplegar l’estratègia de Manresa com a ciutat intel·ligent per al període 2020-2023. Aquest és l’objectiu que tenen la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de la ciutat per aquest mandat.

Per fer-ho possible, la Diputació està fent una anàlisi de la situació actual per planificar totes les iniciatives en curs i les que estan previstes, així com les noves propostes que puguin sorgir per aquest període.

En aquesta línia, el diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial, Josep Arimany, assegura que la Diputació de Barcelona aposta per «erradicar la pobresa digital perquè aquesta aporta cohesió territorial que és la base de la cohesió social» aconseguint que «el territori sigui més atractiu i gaudeixi de les mateixes oportunitats de la gran ciutat».

Cinquè centenari

Dins el període 2020-2023 destaca el ‘Projecte Manresa 2022’, com a commemoració dels 500 anys de l'estada de Sant Ignasi de Loiola a la ciutat manresana, des d’on va començar el seu pelegrinatge a Jerusalem.

Aquesta efemèride es vol aprofitar per dinamitzar i fer més atractiva la ciutat. Com que preveuen moltes visites de peregrins al llarg de l’any 2022, des de l’Ajuntament de Manresa s’ha orientat la majoria de línies d’aquest projectes a iniciatives de l’àmbit turístic, com una aplicació mòbil que permeti la realitat augmentada i un projecte relacionat amb la realitat virtual, tot lligat amb Sant Ignasi de Loiola.

Senyalització turística i patrimonial

Cal recordar que, ara fa quatre anys, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Manresa ja van presentar la instal·lació d’indicadors de senyalització turística i patrimonial als llocs ignasians.

En concret es van col·locar 85 indicadors de senyalització d'orientació per a vianants al Centre Històric, tres plafons interiors (a la Capella del Rapte, a la capella de Sant Pau i a la Casa Canyelles), set tòtems informatius en llocs neuràlgics ignasians i dos faristols panoràmics (un al pla de la Torre de Santa Caterina i un altre al mirador de la Balconada).