28/11/2019 14:11 h.

La Diputació de Barcelona a l'Smart City Expo World Congress 2019

La Diputació de Barcelona aposta per les solucions intel·ligents al servei de les persones. Per això, un any més, ha estat present al Congrés de les Ciutats Intel·ligents, l'Smart City Expo World Congress, que va tenir lloc del 19 al 21 de novembre de 2019 a la Fira de Barcelona.

Durant els tres dies de la fira, l’estand de la Diputació de Barcelona ha estat punt de trobada on s’han presentat projectes i iniciatives ‘smart’ tant de diferents municipis de la demarcació de Barcelona, com projectes propis de la Diputació.

L’activitat a l’espai de la Diputació de Barcelona va començar el passat dimarts 19 de novembre amb una sessió de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat sobre casos pràctics de control intel·ligent de sensors i actuadors amb Brain4it; seguit de la presentació del portal de dades d’habitatge INDI_MAHB per part de la Diputació de Barcelona; i, per últim, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú conjuntament amb la Fundació Clínic per a la Recerca Biomèdica van presentar el projecte ‘APASSAR’, que té per objectiu la millora de l’adherència a la prescripció d’exercici físic entre la població adulta amb diabetis tipus II.

El següent dia, dimecres 20 de novembre, va iniciar amb una sessió de l’Ajuntament de Sabadell sobre com catalitzar la innovació a la ciutat a partir de projectes europeus; seguida de la presentació del projecte ‘Gavius’ sobre la intel·ligència artificial al servei de la ciutadania per part de l’Ajuntament de Gavà; i del projecte ‘Terrassa Energia Intel·ligent’ per part de l’Ajuntament de Terrassa. Per la tarda, es van donar a conèixer els resultats de l’expedició de dades sobre salut pública feta per la Diputació de Barcelona; i tot seguit la Iniciativa Barcelona Open Data va presentar el rànquing d’iniciatives públiques per a la reutilització de dades obertes, el qual està liderat per el Cercador d’Informació i Documentació Oficials (CIDO) de la Diputació de Barcelona.

La darrera jornada de l’Smart City Expo a l’espai de la Diputació de Barcelona va iniciar amb una presentació de l’Ajuntament de Viladecans titulada ‘Smart Classrooms per Smart Citizens’; i va continuar amb dues sessions que mostren l’aposta de la Diputació de Barcelona per esdevenir una Smart Region, les presentacions del projecte ‘Smart Region’ i del projecte europeu ‘Next2Met’.