Setmana Internacional dels Arxius de Catalunya

Els arxius catalans celebren la Setmana Internacional dels Arxius, promoguda pel Consell Internacional d’Arxius (CIA/ICA). Un esdeveniment que se celebra arreu del món i que té com a destacat el dia 9 de juny, el Dia Internacional dels Arxius.

Sota el lema Persones – Arxius – Vides, es vol mostrar quines són les tasques que es realitzen dins els arxius catalans.

Consulteu tots els actes convocats a l'agenda del web de la Setmana Internacional dels Arxius de Catalunya.

Activitats de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals SIA 2021

Castellbisbal
Mostra documental sobre la Societat Coral La Unió i la història del moviment coral a Castellbisbal a través de documents ingressats a l'Arxiu Municipal de la dissolta Societat Coral La Unió.
Del 09/06/2021 al 30/06/2021
Localització: Vestíbul de l'Ajuntament de Castellbisbal (av. Pau Casals, 9)
Municipi: Castellbisbal
Horari: Dilluns a divendres, de 8.30 a 14.00 hores

Dosrius
Visita a l'Arxiu Municipal de Dosrius. Diumenge, 13 de juny de 2021 de 10 h a 13 h.

Esplugues de Llobregat
Conferència La proclamació de la república a Esplugues, canvi i continuïtat
Masoveria de can Tinturé. C. de l'Església, 36, Esplugues de Llobregat
Fins al 9 de juny. 20 h
En el marc de la commemoració dels 90 anys de la proclamació de la República tindrà lloc la conferencia a càrrec de Roser Vilardell, historiadora i directora dels museus d’Esplugues; ens explicarà com van ser aquells mesos de canvi,  o no, a la nostra ciutat. Descobrirem el per què a Esplugues es van repetir les eleccions municipals que havien suposat l'arribada de la República i per què el consistori no es va constituir fins al 5 de juny. Conferència presencial i a Youtube.
Per assistir presencialment, inscripció obligatòria al 93 470 02 18 o online. Enllaç per a inscripció
Seguiu l'activitat en línia en aquest enllaç.

Granollers
L’Arxiu Municipal de Granollers commemora la Setmana Internacional dels Arxius amb propostes en línia i la represa del grup de documentació de fotografies.

L’Hospitalet de Llobregat
Activitat virtual: "Et mostrem com ho fem"
Durant la setmana del 7 al 13 juny, des de l'Arxiu Municipal de L'Hospitalet, us mostrarem diversos continguts al nostre Twitter, Facebook i Instagram que us mostraran el nostre dia a dia.

Llicà de Vall
Entrevistes sobre les experiències dels/de les usuaris/es i professionals dels arxius a ràdio Kaliu.
Recerca de l’alumnat de l’Institut El Vern.
Donació de la documentació històrica de l’entitat esportiva del FC Lliçà de Vall a l’ajuntament de Lliçà de Vall.

Olesa de Montserrat
Amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius, l’Arxiu Històric Municipal d’Olesa Montserrat organitza una  conferència titulada “Montserrat en Imatges”. Aquesta conferència es realitzarà el divendres 11 de juny a les 19 h a l’Auditori de la Casa de Cultura.

Sabadell
Jornada de portes obertes a l’Arxiu Històric de Sabadell.
Dissabte 12 de juny  en dos torns de visita: a les 10.30 h i a les 12 h
Reserva prèvia trucant al 937268777

Sant Cugat del Vallès
Recuperant el Fons Cabanas. Els principals procediments fotogràfics en fotografia analògica dels segles XIX i XX

Viladecans
Dia 9 de juny: Presentació de la documentació digitalitzada i a disposició de la ciutadania: les sèries històriques de Projectes d'Urbanització (1873-1962) i Llicències d'Obres (1863-1920):
A través de xarxes corporatives i Youtube.