12/06/2020 08:34 h.

Cultura manuscrita per a temps de guerra

Rescatem una publicació de l'any 1936 de l'Arxiu Municipal de Martorell, impulsada per una agrupació local que en temps difícils es lliura a la cultura per repartir esperança.

Andrea Rovira, arxivera municipal de Martorell, ens presenta una vintena de números originals, tots ells manuscrits, de la revista quinzenal CULTURA que l'Agrupació "Amor a la cultura" de Can Bros va editar entre l'octubre de 1936 i el desembre de 1937. Aquesta documentació en breu serà accessible des de la plataforma Premsa Digital de l’Arxiu Municipal de Martorell.

Es tracta d'edicions que cerquen apropar la cultura als veïns d'aquest barri fabril de Martorell, pel que tots els seus números recullen articles que reflexionen sobre temes culturals i en tot moment es destaca la importància que es cultivi la cultura en temps difícils.

Vídeo de la sèrie 'Obrim l’arxiu' produït per l’Arxiu General i la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius 2020.

La cultura en temps de guerra (Arxiu Municipal de Martorell)