18/06/2024 15:18 h. - Servei de Premsa

Vallès encoratja als membres de l’Assemblea de la Xarxa Europea SITMUN a seguir col·laborant en xarxa

El diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, va posar en valor el SITMUN com a eina de gestió territorial i va encoratjat als membres de l’Assemblea de la Xarxa Europea SITMUN a seguir col·laborant en xarxa.

Així ho va fer durant la IX Assemblea anual de la Xarxa Europea SITMUN celebrada la setmana passada a la Casa de Cultura de Girona, on es va aprovar la continuïtat dels seus òrgans, amb la presidència per part del Consell Insular de Menorca i el Secretariat Executiu per part de la Diputació de Barcelona, i es van debatre aspectes referits a la difusió, actualitat i evolució de SITMUN.

La Xarxa està formada per les diputacions catalanes, els consells insulars de les Balears, el Départament des Pyrénéés-Orientales, el Govern de Navarra i les universitats de les Illes Balears i l’Autònoma de Barcelona.

La Xarxa SITMUN és un instrument que fomenta l’ús d’eines d’informació geogràfica focalitzades en la gestió territorial local, adreçades, principalment, a aquells municipis o entitats que no disposen de recursos propis, amb la intenció de facilitar als ens i ciutadans la informació que necessiten. El seu objectiu és oferir informació transversal georeferenciada a través de SITMUN per tal de consolidar-se com un sistema d’informació geogràfica de referència a les diverses institucions que componen la Xarxa. Actualment a la Diputació de Barcelona l’utilitzen prop de 2.000 usuaris de 300 ajuntaments de la província.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Indústria, innovació i infraestructures", 11 "Ciutats i comunitats sostenibles" i 16 "Bon govern i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l'Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l'agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n'assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d'acord amb aquests ODS.

Participants de l’Assemblea de la Xarxa Europea SITMUN

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.