18/07/2016 13:53 h. - Marisa Díez

Creix la participació dels municipis al projecte de la Diputació de Barcelona "Accés a cicles formatius"

Una segona oportunitat per a 1600 alumnes

Aquest curs 2015-2016 ha augmentat de nou el nombre de municipis que s'han adherit al projecte de la Diputació de Barcelona Accés a cicles formatius, un recurs educatiu per sumar esforços contra l'abandonament escolar prematur. Hi han participat 44 ens locals de la demarcació, que han organitzat cursos per a 1600 alumnes. L'objectiu és promoure la reincorporació al sistema educatiu i facilitar l'accés al món laboral de persones que no tenen la titulació exigida per accedir a un cicle formatiu de grau mitjà o superior.

Els 44 ens locals que ha tirat endavant aquest projecte, amb el suport de la Diputació, han organitzat 72 grups -32 per a grau mitjà i 40 per a superior. Pel que fa al perfil de l'alumnat, els alumnes de grau superior es concentren en el tram d'edat de 18 a 25 anys,  amb una distribució per gènere equilibrada. Al grau mitjà hi ha més heterogeneïtat d'edat, tot i que aquest curs continua augmentant el nombre de joves entre 15 i 17 anys, amb majoria d'homes i més presència d'alumnat estranger que a cicle superior. El percentatge d'alumnat a l'atur es alt, al voltant del 70% a grau superior i del 80% a grau mitjà.

L'alumnat que arriba als cursos de grau mitjà és cada vegada més jove, principalment adolescents que no assoleixen el graduat en ESO. El vessant positiu d'aquest indicador és  que el recurs es coneix prou i s'ha integrat en l'oferta educativa dels municipis, el que fa que els diferents agents educatius (centres, serveis socials, de joventut...), el coneguin i puguin adreçar-hi els joves amb dificultats per assolir l'ESO, evitant que quedin sense opcions de continuïtat educativa.

El projecte, que es va iniciar el 2009, es consolida en el territori com a recurs per unir esforços contra l'abandonament escolar prematur, afavorir el retorn al sistema educatiu i la millora de la qualificació professional de joves i adults.

La Diputació de Barcelona continuarà apostant per un projecte que, des de l'inici, ha anat guanyant pes any rere any i s'ha convertit en un recurs educatiu de proximitat al territori que ofereix oportunitats de creixement, tant educatiu com personal, a col·lectius socialment més vulnerables i que es valora notablement entre l'alumnat, quant al grau de satisfacció.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.