16/09/2024 12:22 h. - NURIA PELAEZ RODRIGUEZ

Una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor visitarà aquest dimecres Sant Pere de Torelló per assessorar els afectats per la pedregada

Tècnics de Consum de la Diputació de Barcelona hi atendran els veïns afectats, entre les 10:00 i les 14:00 hores davant l'Ajuntament.

Una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona  visitarà el pròxim dimecres 18 de setembre Sant Pere de Torelló per assessorar, acompanyar i resoldre els dubtes de les persones afectades per la pedregada que va provocar nombroses destrosses el passat 2 d’agost al municipi.

La pedregada va causar danys als vidres i carrosseria de més de 300 vehicles i a una quantitat considerable d’immobles, naus industrials i instal·lacions, 34 dels quals municipals, com ara l’Institut Escola on estudien uns 300 alumnes. L’estimació dels danys soferts supera els 50 milions d’euros. 

La Unitat Mòbil d’Atenció al Consumidor visitarà aquest dimecres el municipi entre les 10h i les 14h, i en aquest horari personal tècnic de la Diputació de Barcelona orientarà les persones afectades en matèria de consum, especialment sobre com reclamar a les companyies asseguradores.  Aquesta visita, de caire extraordinari, respon a una sol·licitud de l’ajuntament del municipi per tal d’ajudar els veïns davant les dificultats que afronten per negociar els arranjaments de les seves llars o negocis.

 

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor 

Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visiten cada mes poblacions de les comarques de Barcelona que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.

Aquest mes de setembre, apart de Sant Pere de Torelló, les UMIC passaran per  57 poblacions de les comarques de Barcelona. Les unitats tornaran a visitar Sant Pere de Torelló dins del seu calendari ordinari de visites, el proper 3 d’octubre de 12h a 13h.

Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, a través de l’ajuntament.

El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

 

Les pedres que van caure, de la mida d'ous, van destrossar nombroses teulades. Foto: Ajuntament de Sant Pere de Torelló Imatge d'una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor a Sant Pere de Torelló. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.