25/05/2016 15:20 h. - Glòria Santamaria

Treball transversal per atendre els consumidors més vulnerables

La protecció com a consumidors de les persones que formen part de col·lectius vulnerables ha estat el tema central de la 21a Trobada de Serveis Municipals de Consum, que ha tingut lloc a Llinars del Vallès i que ha aplegat prop de dos-cents responsables municipals en l'àmbit del consum de tota la demarcació, així com tècnics i membres de col·lectius dedicats a la protecció del consumidor.

A la trobada, s'ha posat de manifest la importància de la transversalitat en les polítiques públiques per atendre els consumidors més vulnerables i les diferents eines que la Diputació de Barcelona posa a disposició dels ens locals per a la protecció d'aquest tipus de consumidor. En aquest sentit, s'ha destacat que el Pla d'Actuació de Mandat de la corporació contempla una dotació de 500.000 euros per una primera fase d'un pla pilot per realitzar estudis energètics a més de 1.500 llars aquest any.

A la jornada, també s'ha reclamat més inversió i recursos en els serveis públics de consum donat que, actualment, la Diputació de Barcelona finança el 34 % de les polítiques locals de Consum. Igualment, s'ha remarcat la importància de la formació i de la mediació en matèria de consum.

La trobada s'ha fet coincidir amb la X Assemblea de la Xarxa Local de Consum, en la qual s'ha presentat el Pla Estratègic de la Xarxa Local de Consum per als anys 2016-2019.

La presidenta de la Xarxa, la diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, ha exposat les cinc línies del Pla: la comunicació, la gestió, les noves col·laboracions, el treball intern i la millora de les eines de treball. «Com a Xarxa, ens hem d'obrir i trobar més col·laboracions i sinergies que incloguin el món universitari, el teixit empresarial i el contacte amb d'altres administracions de diferents abast territorial com la mateixa Agència Catalana de Consum, amb qui ja tenim un conveni de col·laboració des de fa anys», ha afirmat la diputada.

La jornada ha estat inaugurada per la vicepresidenta quarta i responsable de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, Meritxell Budó, l'alcalde de Llinars del Vallès i vicepresident tercer de la Diputació de Barcelona, Martí Pujol, i el sotsdirector general d'Atenció al Consumidor de l'Agencia Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Recasens.

Budó ha informat que el Pla de Mandat de la Diputació conté una línia específica de suport a les polítiques de consum que, entre d'altres, preveu dos objectius de gran importància per a la consolidació dels serveis d'atenció als consumidors. «Un d'aquests objectius és mantenir el suport a les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor. L'altra, que ens permetrà adaptar-nos a les noves exigències legals, és la provisió de recursos tècnics i econòmics per desenvolupar el servei de mediació, tant amb el suport directe a través de tècnics de la diputació, com de l'ajuda a aquelles OMIC que tinguin capacitat organitzativa suficient per muntar aquest servei», ha afirmat la vicepresidenta.

La cloenda ha anat a càrrec de la directora de l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat, Montserrat Ribera, i del regidor de Promoció Econòmica i Consum de l'Ajuntament de Llinars del Vallès, Antoni Garcia.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.