27/06/2022 09:30 h. - Ramon Viladomat

Dimarts, 28 de juny, 11.00 h a Sant Mateu de Bages

Sessió informativa sobre el Pla d’informació i vigilància contra incendis forestals amb visita prèvia a zones de boscos regenerades després d'un foc

Demà dimarts, 28 de juny, a les 11.00 h, a Sant Mateu de Bages, es farà una sessió informativa sobre el Pla d’informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) que la Diputació de Barcelona té en marxa fins a l’1 de setembre en 275 municipis de la demarcació, amb visita a actuacions de restauració de boscos de la serra de Castelltallat a causa dels incendis forestals de 1994 i 1998 així com de gestió forestal enfocada a la prevenció.

En aquesta sessió informativa hi participaran el diputat d’Espais Naturals, Valentí Junyent, acompanyat de l’alcalde de Sant Mateu de Bages, Josep Maria Junyent, i el cap de l’Oficina de Prevenció d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari, Jaume Minguell.

En la visita a les zones forestals afectades per incendis es podrà veure com seria el bosc si no s’hagués gestionat i com ha anat evolucionant després dels tractaments silvícoles que s’hi ha realitzat des de la dècada del 2000 fins a l’actualitat. La visita te una doble vessant: per una banda veure com evoluciona el bosc després de l’incendi i també els tractaments per a intentar que no es torni a cremar.

Dia: dimarts, 28 de juny

Hora: 11.00 h visita recuperació boscos després incendis

13.00 h explicació prevenció i desplegament PVI

Lloc: Ajuntament de Sant Mateu de Bages

Localització:  https://goo.gl/maps/rKz81rDpZFiCP8iH6

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.