13/03/2024 09:46 h. - EDGAR MATA ROCA

Santa Perpètua de Mogoda avança cap a solucions de ciutat intel·ligent

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda un projecte d’estratègies de ciutat intel·ligent, un recurs del Catàleg de serveis que ofereix assistència tècnica per promoure solucions de ciutat intel·ligent aplicades a la gestió urbana.

El suport tècnic ha estat la redacció d’unes clàusules tècniques i administratives per garantir que els proveïdors dels futurs sistemes tecnològics de control d’accés a la zona de baixes emissions (ZBE) s’integrin amb la seva instància de la plataforma Smart Region de la Diputació de Barcelona, seguint les ontologies ja definides i consensuades amb altres ajuntaments.

En concret, a més de la integració dels sistemes amb les diferents solucions de què disposa actualment l’Ajuntament (portal de tràmits, gestor d’expedients, portal de dades obertes municipal, portal de transparència, plataforma de l’Autoritat del Transport Metropolità, plataforma Smart Region i sistema de gestió d’infraccions de la policia local), aquests plecs volen garantir que tant les càmeres d’entorn que s’instal·laran al municipi com les càmeres lectores de matrícules i els dispositius d’anàlisi de contaminació ambiental enviïn dades anonimitzades i en temps real a la plataforma Smart Region. Un cop implementat el sistema, l’Ajuntament disposarà d’uns quadres de comandament per avaluar l’impacte mediambiental de l’aplicació de la ZBE.

Estudis com els lliurats a Santa Perpètua de Mogoda, pensats per a municipis de més de 2.500 habitants i mancomunitats, serveixen per definir i desenvolupar estratègies de ciutat intel·ligent i poder dissenyar solucions per a àmbits de gestió municipal concrets.

La Diputació de Barcelona dona assistència als ajuntaments per definir i implementar solucions innovadores de gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent. També s’ofereixen dues línies de suport addicional: d’una banda, el recurs material de plataforma tecnològica per a la gestió urbana i, de l’altra, el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma tecnològica per a la gestió urbana de la Diputació de Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i 16 “Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.