31/01/2024 13:13 h. - EDGAR MATA ROCA

Santa Maria de Martorelles aposta per la governança de les TIC

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Santa Maria de Martorelles una diagnosi tecnològica desenvolupada gràcies al recurs tècnic Governança de les TIC, que té l’objectiu d’ajudar els ajuntaments a planificar i gestionar eficientment els seus recursos tecnològics i millorar-ne l’eficiència interna.

El projecte és una diagnosi per renovar la infraestructura de xarxa d’àrea local a la seu de l’Ajuntament. La diagnosi detalla l’estat actual de la infraestructura de xarxa d’àrea local i proposa recomanacions de millora i els requeriments tècnics que cal sol·licitar en el cas que finalment es liciti l’execució de la renovació de la xarxa.

Els treballs han consistit en un estudi de la situació actual per detectar mancances i deficiències a l’estructura i equipament de la xarxa, el detall de les feines a realitzar per tal renovar la infraestructura de xarxa d'àrea local, hores per dur-les a terme, preus aproximats i detalls tècnics dels materials necessaris.

El document entregat inclou també un informe amb recomanacions de caire administratiu i tècnic que l’Ajuntament podrà utilitzar per redactar les clàusules tècniques en una futura licitació del contracte per a la renovació de la xarxa.

Aquest recurs del Catàleg de serveis es pot concretar en quatre línies d’actuació: diagnosi i inventari del recursos TIC, elaboració de plans directors, diagnosi per a la renovació de la infraestructura de xarxa d’àrea local o assistència en l’elaboració de plecs de clàusules tècniques.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 “Indústria, innovació i infraestructures”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

A Santa Maria de Martorelles s'ha analitzat l’estructura i equipament de la xarxa de l’Ajuntament

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.