09/02/2024 11:15 h. - EDGAR MATA ROCA

Sant Feliu de Llobregat avança cap a solucions de ciutat intel·ligent

La Diputació de Barcelona ha lliurat un projecte d’estratègies de ciutat intel·ligent a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, que ha servit per elaborar unes clàusules tècniques i administratives que s’incorporaran a les licitacions que es publiquin. Aquestes tenen l’objectiu de garantir la integració dels sistemes licitats amb la plataforma tecnològica per a la gestió urbana d’aquest municipi.

També s’ha dissenyat un quadre de comandament que analitza l’aforament detectat per les càmeres instal·lades a dos dels accessos de l’ajuntament. Això permetrà que, quan hi hagi càmeres a tots els accessos, es podrà calcular automàticament l’aforament de l’edifici a cada moment.

El projecte d’estratègies de ciutat intel·ligent és un recurs del Catàleg de serveis que ofereix assistència tècnica per promoure solucions de ciutat intel·ligent aplicades a la gestió urbana. Aquests estudis, pensats per a municipis de més de 2.500 habitants i mancomunitats, serveixen per definir i desenvolupar estratègies de ciutat intel·ligent i poder dissenyar solucions per a àmbits de gestió municipal concrets.

La Diputació de Barcelona dona assistència als ajuntaments per definir i implementar solucions innovadores de gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent. També s’ofereixen dues línies de suport addicional: d’una banda, el recurs material de plataforma tecnològica per a la gestió urbana i, de l’altra, el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma tecnològica per a la gestió urbana de la Diputació de Barcelona.

Aquest suport de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Industria, innovació i infraestructures" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Quadre de comandament que analitza l’aforament a l’edifici de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.