13/05/2024 08:24 h. - Dulce Valero

Recollits 150 quilos de residus en la jornada Let’s Clean Up! de Sitges

La iniciativa europea promou la participació de la ciutadania per conscienciar sobre la quantitat de deixalles que es llencen de manera incontrolada als espais naturals.

Un centenar de voluntaris ha recollit 150 quilos de residus aquest diumenge, 12 de maig, durant la neteja de la sorra i del fons marí d’un tram del litoral de Sitges. Les accions s’han realitzat en el marc de la iniciativa europea Let’s Clean Up!, que promou la participació de la ciutadania per conscienciar sobre la quantitat de deixalles que es llencen de manera incontrolada als espais naturals.

Els voluntaris van estar acompanyats d’educadors ambientals de l'Associació Edulis, que neix amb l’objectiu de fomentar  el coneixement del medi ambient i la natura, i que els van dirigir durant l’activitat i els van explicar com afecten els diferents tipus de deixalles a les espècies marines.

Aquesta activitat se suma també al projecte Passaport Edunauta, promogut per l'Ajuntament de Sitges i que treballa per a la igualtat d’oportunitats educatives fora de l’àmbit escolar.

Les activitats es van desenvolupar a les platges la Barra, Terramar, les Anquines, el Cellerot i els Grills de Sitges. Dels 150 quilos recollits, 14 han estat de plàstics i envasos; 1, de paper i cartró; 3, de vidre i 132, de rebuig.

Les accions de neteja han estat organitzades pel Centre d’Estudis del Mar amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sitges, el Festival Jardins de Terramar i Nootka Kayak & Sup.

La presència de residus i productes contaminants a platges, mars i oceans es presenta com un dels reptes més importants per la sostenibilitat d’uns ecosistemes cada vegada més fràgils. Els plàstics i microplàstics constitueixen una de les puntes d’aquesta problemàtica, ja que engloben a tots els ecosistemes litorals i marins, afectant a gran part de les espècies que hi viuen. S’estima que l’any 2050 la quantitat de plàstics al mar pot ser superior a la de peixos.

Aquesta activitat de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 4 “Educació de qualitat”, 13 “Acció climàtica” i 14 "Vida submarina". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Les accions s’han realitzat en el marc de la iniciativa europea Let’s Clean Up! Foto: Diputació de Barcelona L'actuació es va portar a terme a les platges de la Barra, Terramar, les Anquines, el Celllerot i els Grills. Foto: Diputació de Barcelona L'actuació va comptar amb la participació d'un centenar de persones voluntàries. Foto: Diputació de Barcelona A la jornada es van recollir 150 quilos de residus. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.