08/05/2023 13:38 h. - EDGAR MATA ROCA

Publicats al portal de dades obertes els instruments de descripció dels arxius municipals

Al portal de dades obertes de la Diputació de Barcelona s’han afegit dos conjunts de dades nous amb els instruments de descripció dels arxius municipals adherits al programa de manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals. Es tracta, d’una banda, dels quadres de classificació documental dels arxius municipals i, de l’altra, dels inventaris documentals. La informació d’aquests datasets es publica amb formats reutilitzables perquè, a més de poder ser consultada, es pugui fer servir lliurement per altres usos i finalitats.

Els instruments de descripció dels arxius tenen l’objectiu de facilitar l’accés als documents, representen els documents d’arxiu de manera comprensible i verifiquen l’autenticitat de la procedència dels documents.

Els arxius municipals dels quals es publiquen els instruments de descripció són, en una primera fase, els de Castellolí, Fonollosa, Gaià, la Llacuna, Monistrol de Calders, Pacs del Penedès, el Pont de Vilomara i Rocafort, Sant Cugat Sesgarrigues, Santa Eugènia de Berga i Sora.

La publicació d’aquestes dades en format obert, estàndard i reutilitzable permet donar resposta al mandat normatiu d’arxius municipals i promoure l’accés a la informació pública i la transparència institucional. També es garanteix l’accessibilitat de la informació dels arxius municipals a qualsevol interessat i es promou la difusió i el reaprofitament d’aquestes dades per generar valor social i econòmic.

Aquesta publicació al portal de dades obertes respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 15 “Vida terrestre”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.