16/06/2024 17:48 h. - Beatriu Sanchís

Palau-solità i Plegamans estrena nova biblioteca

• Amb aquesta incorporació la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació arriba a 235 equipaments a tota la província

El municipi de Palau-solità i Plegamans estrena la biblioteca l’Alzina. Un espai que no només amplia l'oferta cultural del municipi, sinó que es converteix en un punt de referència per a la comunitat. Aquest nou equipament substitueix l'actual biblioteca municipal de Can Cortès i s'integra en la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona. Amb aquesta obertura, la Xarxa de Biblioteques Municipals compta ja amb 235 biblioteques i 12 bibliobusos a la província de Barcelona.

La inauguració institucional va tenir lloc el passat divendres i el dissabte pel matí es va organitzar una jornada de portes obertes, actuacions musicals i un espectacle familiar.

A la inauguració van assistir el diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau Gonzàlez; l’alcalde del municipi, Oriol Lozano; la regidora de Cultura, Eva Soler, i el director General de Promoció Cultural i Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, Josep Ferran Vives.

Durant la seva intervenció Pau Gonzàlez va destacar les biblioteques com a "garants de la cultura" i que "s’inaugurava un equipament cultural de primer ordre i una porta d’entrada a la cultura i el coneixement. No només pels 23.000 documents que contindrà sinó d’accés a la xarxa de 235 biblioteques públiques de Catalunya i els 14 milions de documents"

De la seva banda l’alcalde Lozano va agrair "a totes les persones que han fet possible aquest equipament des del seu inici al 2015 i especialment als i les membres del Consistori que hi ha donat suport". Va subratllar també que "després de totes les dificultats i moments complicats per les quals ha passat s’hagés aconseguit dur a terme amb èxit i com l’Alzina monumental de la vila, la biblioteca passaria a ser també un símbol i punt de unió del municipi".

La Biblioteca l’Alzina és el resultat d’un procés participatiu amb la ciutadania de Palau-solità i Plegamans, que ha contribuït en la definició dels usos dels diferents espais, l’especialització del fons bibliogràfic i la tria del nom de la biblioteca.

La biblioteca compta amb un fons especialitzat en energies renovables, natura i món rural, així com en centres d’interès en família i fons per a joves.

Espais i serveis per a tothom

La biblioteca està organitzada en diversos espais adaptats a diferents públics i usos. Allotja una col·lecció inicial de més de 23.000 documents. A la planta baixa, el vestíbul lluminós dona accés a l’espai infantil “L’Aglà”, la Zona Jove, l'Auditori Lluís Ventura, les aules d’estudi i la cafeteria. A la planta superior es troben l’Espai General, l’Aula Digital, més aules d’estudi i una sala compartida amb l’Arxiu Municipal, que també té accés independent des de l’avinguda de Catalunya.

Un edifici singular i sostenible

La nova biblioteca, situada a l’avinguda Nostra Senyora de Montserrat, destaca per la seva arquitectura moderna i sostenible. L’edifici allotja la biblioteca i l’Arxiu Municipal. Té una forma cilíndrica i fàcilment identificable, compta amb una superfície útil de 1.555 m² útils distribuïda en dues plantes. Amb una qualificació energètica A, la biblioteca utilitza principalment energia elèctrica, generada en bona mesura a partir d’energia renovable, geotèrmica i fotovoltaica.

Compromís amb el desenvolupament sostenible

En línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, la Biblioteca l’Alzina vol ser un instrument educador i transformador en temes mediambientals, i un aparador cultural per a les entitats i esdeveniments del municipi.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Façana principal de la nova biblioteca l'Alzina. Imatge: Diputació de Barcelona El diputat Gonzàlez amb l'alcalde de Palau-solità i Plegamans, Oriol Lozano, i altres autoritats durant la inauguració de la biblioteca l'Alzina. Imatge: Diputació de Barcelona Descoberta de la placa commemorativa de la inauguració de la biblioteca l'Alzina. Imatge: Diputació de Barcelona El diputat Gonzàlez durant inauguració de la biblioteca l'Alzina. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.