Societat - 18/07/2016 18:09 h. - Anna San Ambrosio

Nova seu per a l'Escola de Restauració Santa Coloma

·         S'ubicarà al pavelló Canigó, dins el recinte de Torribera, que la Diputació ha cedit a l'ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

·         La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, i l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, han visitat aquest dilluns les obres de condicionament de l'espai.

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha refermat «el suport de la Corporació als ajuntaments que prenen el lideratge en les polítiques d'ocupabilitat», durant la visita a les obres al pavelló Canigó del Recinte Torribera, que la Diputació ha cedit a l'Ajuntament per a la nova futura seu de l'Escola de Restauració Santa Coloma. Conesa ha volgut «posar en valor aquesta cessió d'ús a la ciutat, amb l'objectiu de generar formació de persones, millorar la seva ocupabilitat i millorar també aquest campus universitari». La nova seu integrarà l'Escola de Restauració dins el Campus de l'Alimentació de la Universitat de Barcelona, que funciona des de fa uns anys al recinte de Torribera.

Les obres al pavelló Canigó van començar el passat 1 de juliol després de la cessió gratuïta a Santa Coloma de Gramenet a principis d'any. L'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, ha agraït «la complicitat de la Diputació de Barcelona i, especialment, l'atenció rebuda per la seva presidenta per poder fer realitat aquest projecte». Està previst que les obres durin uns 9 mesos i que el trasllat es pugui fer el mes de març de 2017.

Aposta pels oficis

La nova seu de l'Escola de Restauració Santa Coloma (ERESC) tindrà mes de 1.000 m2, podrà acollir fins a 240 alumnes i ampliar la seva oferta formativa amb noves especialitats. «La Diputació va apostar fa 100 anys per l'Escola Industrial com a escola d'oficis. Ara també, aprofitant aquest lligam entre el món universitari, l'ocupabilitat i el progrés social», ha dit Mercè Conesa. La presidenta de la Diputació també ha volgut destacar, en aquest sentit, «el paper dels ajuntaments que, davant la crisi, han liderat les polítiques d'ocupabilitat. Si no haguessin estat al peu del canó, no haguéssim pogut lluitar contra les desigualtats socials», ha reblat.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.