08/11/2023 14:50 h. - EDGAR MATA ROCA

Lluïsa Moret recalca el compromís de la Diputació perquè els municipis comptin amb uns serveis públics innovadors i de qualitat

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha ressaltat aquest dimecres el clar compromís de la corporació per facilitar que els municipis de la província «comptin amb serveis públics que incorporin dues mirades inqüestionables: una és la innovació i l’altra la qualitat». Així ho ha expressat durant visita que ha fet a l’estand que la Diputació té a l’Smart City Expo World Congress de Barcelona.

Així mateix, Moret ha recorda que «la Diputació de Barcelona està absolutament compromesa amb una màxima inqüestionable, que és estar al servei dels 311 municipis de la província», una forma de fer de la corporació marcada pel seu «esperit innovador, pioner, de seguir endavant, de ser l’avantguarda, com sempre».

La presidenta ha explicat als alcaldes assistents a l’estand que l’objectiu de la corporació és que aquest «sigui l’estand referents dels municipis, l’espai de les polítiques públiques de qualitat, l’espai de tots els municipis»; alhora que és «un aparador de tots els projectes de tots els municipis de la província de Barcelona que vulguin compartir, expressar i donar a conèixer les seves bones pràctiques en diferents àmbits».

L'Smart City Expo World Congress acull, fins aquest dijous, la presentació de tot un conjunt de projectes en l’àmbit de la innovació i el territori intel·ligent que es duen a terme tant des de la Diputació de Barcelona com dels altres governs locals de la província.

Les TIC: eina essencial pels ODS

D’altra banda, la diputada de Serveis Generals i Transició Digital, Pilar Díaz, ha recalcat que la tasca que es duu a terme des de la Diputació parteix «des del paper facilitador, també essencial i transversal, de les TIC per aconseguir assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenibles».

En aquest sentit, Díaz ha defensat que «la tecnologia no és el fer, és simplement l’instrument al servei de les persones» i que cal apostar per «una economia que sigui digital però per suposat, també, justa amb tothom i competitiva» i per «una societat que sigui oberta, democràtica i sostenible».

A l’Smart City Expo World Congress la Diputació està presentant els tres recursos smart que ofereix als ajuntaments de la província a través del Catàleg de Serveis: el suport tècnic per al desenvolupament d’estratègies de ciutat intel·ligent, el suport econòmic per a l’adquisició de dispositius integrables a la plataforma de gestió i el suport material mitjançant la plataforma Smart Region.

El primer va dirigit als municipis de més de 2.500 habitants i a les mancomunitats i té per objectiu oferir assistència tècnica per a la diagnosi de solucions de ciutat intel·ligent aplicades a la gestió urbana, definint i desenvolupant, per una banda, les estratègies de ciutat intel·ligent; i, dissenyant, per l’altra, solucions de ciutat intel·ligent.

El segon recurs, l’econòmic, va dirigit a municipis d’entre 2.301 i 75.000 habitants i dona suport a l'aprovisionament de dispositius compatibles amb els protocols estàndards d'intercanvi d'informació de la plataforma Smart Region de la Diputació de Barcelona; mentre que, el suport material, dirigit a ajuntaments de més de 2.500 habitants, consells comarcals i mancomunitats, ofereix un sistema de gestió de les dades generades a partir de sensors automatitzats per a la millora de la gestió urbana.

La presència de la Diputació a l’Smart City Expo World Congress respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 16 “Pau, justícia i institucions sòlides” i 17 “Aliança pels objectius”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Lluïsa Moret, a l'estand de la Diputació de Barcelona a l'Smart City Expo World Congress. Foto: Òscar Ferrer / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.