06/06/2016 15:35 h. - Ramon Viladomat

Lliurats la cartografia urbana i l'estudi d'estabilització d'un talús a l'Ajuntament de Santa Maria d'Oló

L'Ajuntament de Santa Maria d'Oló (Moianès) ha rebut la cartografia topografia urbana digital escala 1:1000 i l'estudi tècnic d'estabilització d'un talús al camí de la Salada. Els dos treballs, realitzats per la Diputació de Barcelona, van ser lliurats divendres pel diputat d'Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, a l'alcalde, Enric Güell, en un acte que va tenir lloc a l'ajuntament.

Foto: Diputació de Barcelona

La cartografia topogràfica digital urbana 3D escala 1:1000 v 2.2 és una eina essencial per al desenvolupament de les competències municipals bàsiques, ja que s'utilitza com a base de les cartografies temàtiques com ara el planejament urbanístic, la cartografia de cadastre, les xarxes de serveis, equipaments.

A Santa Maria d'Oló s'han cartografiat 486 hectàrees de sòl urbà i urbanitzable del municipi, així com les hectàrees del sòl no urbanitzable necessàries per a la planificació urbanística dels seu àmbit territorial.

La cartografia, realitzada amb tècniques fotogramètriques a partir de fotografies aèries i també a partir de treball de camp, està estructurada en sis fitxers que contenen l'altimetria, planimetria, toponímia, model digital d'elevacions, vialer  i model digital del terreny, d'acord amb el plec d'especificacions tècniques v 2.2 aprovat per la Comissió de Coordinació Cartogràfica de Catalunya.

Estabilització del talús al camí de la Salada

El segon projecte lliurat a l'Ajuntament ha estat l'estudi tècnic d'estabilització d'un talús al camí de la Salada. Es tracta d'un talús que té despreniments des de fa 20 anys que s'han agreujat amb les pluges d'aquest hivern, pel que molt freqüentment la brigada ha de treure pedres d'una mida màxima de 0,5 m3  La capa superficial d'aquest talús té pedres fracturades i terra y es corre el risc de que alguna d'aquestes pedres de la part més alta del talús afecti la seguretat dels vehicles o de les persones.

L'estudi tècnic contempla tres alternatives diferents, cadascuna de les quals té un cost diferent i un cost de manteniment associat diferent. Les alternatives proposades al treball contemplen actuacions de sanejament i preparació del talús i actuacions de consolidació i estabilització, basades en la utilització de diferents tipologies de malles ancorades al desmunt amb la finalitat de retenir els materials en la seva situació actual o evitar que la seva caiguda pugui arribar a afectar la carretera.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.