25/05/2016 15:34 h. - Ramon Viladomat

Lliurat el projecte de consolidació del Castell de Montbui a l'Ajuntament de Bigues i Riells

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Bigues i Riells, el projecte de consolidació del llenç nord del Castell de Montbui. El projecte preveu la consolidació dels murs de tramuntana del recinte fortificat en el marc establert en el Pla director, accions encaminades a garantir la permanència dels valors essencials del monument i la seva autenticitat.

Foto: Diputació de Barcelona

Actualment el castell, situat al cim d'un turó que forma part d'una petita carena, just on acaben les planes del Vallés i s'inicia la Serralada Prelitoral, entre la Riera de Caldes i la Vall del Tenes, es troba en un avançat estat d'enrunament i alhora es tracta d'un lloc freqüentat per tot tipus de visitants, com ara excursionistes, esportistes i veïns de l'entorn.

Es per aquesta situació que l'Ajuntament de Bigues i Riells, com a propietari de la finca on es troba el castell, va considerar necessari disposar d'un Pla director d'actuació que també va redactar la Diputació de Barcelona el 2014 i del que es deriva aquest projecte.

El projecte, dirigit pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local i amb un cost de 5.000 euros, preveu la consolidació dels murs de tramuntana del recinte fortificat en el marc establert en el Pla director i estan encaminades a garantir la permanència dels valors essencials del monument i la seva autenticitat.

Com a criteri general, les accions a dur a terme es basaran en la necessària comprensió i valoració de la vessant històrica del monument, la seva vessant arquitectònica així com constructiva, històrica i mediambiental, i la vessant significativa del monument, ja que es tracta d'un lloc amb una relació especial amb la població.

El castell de Montbui és una fortificació d'època medieval, de planta poligonal aproximadament rectangular. El conjunt monumental el conformen el castell de Montbui i l'església de Sant Mateu juntament amb el seu entorn. Les primeres referències documentals del castell, declarat Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN),  corresponen a finals del segle X.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.