09/09/2024 13:20 h. - EDGAR MATA ROCA

Les Franqueses del Vallès rep un estudi de l’espai públic de l’entorn de l’estació de tren

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès un estudi de l’espai públic de l’entorn de l’estació de tren, ubicada al barri de Corró d’Avall i en un espai que es troba en obres per modernització de la xarxa ferroviària.

L’estudi ha analitzat tot l’entorn i les seves potencialitats d’ús i connectivitat per tal de donar criteris a l’Ajuntament per a la urbanització de l’entorn més immediat i la valoració d’aquest, tant des d’un punt de vista patrimonial com de paisatge, proposant alternatives d’urbanització valorades i raonades per potenciar l’àmbit tenint present el seu futur. El document lliurat per l’Ajuntament concep l’illa d’equipaments del sector oest com un futur àmbit estratègic dinamitzador de l’activitat sociocultural del municipi.

Les propostes d’actuació es plantegen per fases i es prioritzen les actuacions més properes a les vies i als passos, a banda i banda: la plaça de l’Estació, a l’est, i el front del recinte patrimonial del sector oest.

La plaça de l’Estació es concep com un espai d’intercanvi modal, on es facin visibles els passos sota vies, tot integrant-los en un espai de qualitat ambiental. D’altra banda, a l’altre costat de les vies, la proposta vol fomentar la connectivitat a peu entre l’estació i l’aparcament proper, i es preveu dotar a l’espai d’ombra i de mobiliari.

Amb aquest estudi l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès disposa d’una eina que analitza els possibles usos futurs, els criteris d’actuació a tenir presents i els costos aproximats d’intervenció i que facilita així a l’equip de govern la presa de decisió respecte a les inversions a realitzar. El cost total de les actuacions previstes és de 2,7 milions d’euros.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar”, 5 “Igualtat de gènere” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Àmbit d'actuació a les Franqueses del Vallès. Imatge: Barrio Peraire Arquitectes

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.