16/09/2024 13:38 h. - Beatriu Sanchís

La Història de les Arts Escèniques Catalanes ja arriba fins al segle XVIII

L’Institut del Teatre i Edicions de la Universitat de Barcelona coediten el segon volum de la Història de les Arts Escèniques Catalanes

El títol s’emmarca en el Projecte de Recerca de les Arts Escèniques Catalanes de l’Institut del Teatre, en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats i l’Institut d’Estudis Catalans

El segon volum de la Història de les Arts Escèniques Catalanes, Del naixement del teatre modern al neoclassicisme (segles XVI-XVIII), d’Albert Rossich, és una síntesi de l’activitat teatral i espectacular desenvolupada al llarg de l’edat moderna a les terres de parla catalana.

La Història de les Arts Escèniques Catalanes (HAEC), coeditada per l’Institut del Teatre i Edicions de la Universitat de Barcelona, s’emmarca en el Projecte de Recerca de les Arts Escèniques Catalanes (PRAEC), liderat per l’Institut del Teatre, en què col·laboren l’Institut d’Estudis Catalans i una dotzena d’universitats de tot el domini lingüístic català. Amb el propòsit de defugir l’enfocament convencional que tendeix a considerar la literatura dramàtica com a eix de la història del teatre, l’HAEC té en compte, a més d’autors i obres, la realitat escènica, la producció, l’exhibició, la comunicació i el consum en cada època.

Amb aquesta nova publicació, la col·lecció ja disposa de dos volums: La teatralitat medieval i la seva pervivència, de Francesc Massip i Lenke Kovács (2017), i Del naixement del teatre modern al neoclassicisme (segles XVI-XVIII), d’Albert Rossich.

L’activitat teatral als països de llengua catalana durant els segles XVI-XVIII és un capítol amb immenses llacunes i víctima, encara, de moltes prevencions. L’obra d’Albert Rossich, però, es proposa superar el desconeixement que hi ha hagut sobre molts aspectes d’aquesta realitat,

Del naixement del teatre modern al neoclassicisme (segles XVI-XVIII) divideix el període d’estudi en tres seccions cronològiques. La primera, «Del redescobriment del teatre a la consolidació dels teatres públics (c. 1500 – c. 1600. La segona part, «De la consolidació dels teatres públics a la crisi del teatre barroc (c. 1600 – c.1760, i la tercera, «Cap a unes noves pràctiques teatrals (c. 1760 – 1800.

Albert Rossich és catedràtic emèrit de Filologia Catalana de la Universitat de Girona. Especialista en història de la literatura catalana dels segles XVI al XIX, ha editat importants textos literaris de l’edat moderna i ha redactat més de dos-cents treballs d’investigació, entre d’altres treballs.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Segon volum de la Història de les Arts Escèniques Catalanes. Imatge: Institut del Teatre

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.