18/06/2024 14:08 h. - Sergi Ribas

La gestió documental de Sant Cugat del Vallès, exemple de bones pràctiques digitals a l’administració pública

La Caravana d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona ha destacat aquest model de transparència, accés a la informació i protecció de dades.

L’aplicació de la Llei de Transparència, l’accés a la informació pública i la protecció de dades són pilars de l’administració pública, però comporten una gran càrrega de feina dins les organitzacions. És per això, que l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès va començar a aplicar un nou model per establir sinergies i estalviar recursos, que permet fer-ne una gestió més eficient i acurada.

La Caravana d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona ha servit d’altaveu d’aquest exemple de bones pràctiques a l’administració pública perquè el seu model és replicable a d’altres ajuntaments. El projecte l’ha presentat el cap de secció d’accés, control i gestió de la informació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Francesc Giménez, que ha destacat que l’Arxiu ja atenia la majoria de peticions d’accés a la informació i va aprofitar la mirada transversal de l’organització per atendre les que requeria la Llei de Transparència. Aquest pas endavant ha augmentat la visibilitat del departament, que ha canviat de denominació per fer referència als diferents aspectes que aborda: l’accés fa referència a la unitat d’informació; el control, a la protecció de dades; i la gestió, a la gestió documental.

Una de les tasques del nou departament ha estat crear una gran quantitat d’infografies i d’informació que hn anat traslladant dins l’organització per explicar les coses d’una manera més entenedora i amable. Una altra de les iniciatives que es promouen és ‘La Setmana de la Qualitat’, en què s’organitzen activitats per donar a conèixer què fa cadascú a la institució d’una forma didàctica.

Exemples de bones pràctiques per d’altres administracions públiques

Visibilitzar aquestes bones pràctiques i utilitzar-les d’exemple per a d’altres administracions públiques és l’objectiu de la Caravana d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona. Per aquest motiu, el projecte recorre el territori i comparteix iniciatives innovadores en l’àmbit dels serveis digitals, l’obertura de dades obertes o el big data, entre d’altres, per resoldre problemes socials o mediambientals que millorin el benestar de la ciutadania a través de la tecnologia.

Podeu consultar el web de la Caravana Innovació Digital i veure totes les seves parades per estar alerta de les seves novetats.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Indústria, innovació i infraestructures" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

El cap de secció d’accés, control i gestió de la informació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Francesc Giménez, amb la responsable de l'àrea de Serveis Generals de l'Ajuntament de la Garriga, Almudena Gutiérrez. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.