Economia - 02/06/2016 14:12 h. - Edgar Mata

La Diputació prorroga la compra agregada de serveis de telecomunicacions

• La corporació impulsa una contractació conjunta dels serveis de telefonia fixa, telefonia mòbil i dades
  • Durant els dos primers anys de servei, l'estalvi econòmic supera el 35%
  • La pràctica totalitat dels ens locals adherits han acordat unir-se també a la pròrroga

La Diputació de Barcelona ha decidit prorrogar la compra agregada de serveis de telecomunicacions per als ens locals de la demarcació. Aquest projecte, iniciat l'any 2014, impulsa una contractació conjunta dels serveis de telefonia fixa, telefonia mòbil i dades, amb l'objectiu de reduir la despesa i obtenir condicions més avantatjoses.

Al llarg d'aquests dos primers anys de contractació, l'estalvi econòmic global en serveis de telecomunicacions ha superat el 35%. A més, comporta altres avantatges, com el fet d'unificar en un sol expedient la tramitació i la gestió dels contractes, permetre inventariar els serveis, i donar de baixa els innecessaris.

La compra agregada també ha aportat la supervisió i suport tècnic necessari als ajuntaments, que sovint no compten amb personal especialitzat; i, al mateix temps, inclou la renovació periòdica i gratuïta dels terminals mòbils i promou l'equilibri territorial en l'àmbit de les telecomunicacions.

El 99% dels ens locals adherits inicialment han acordat unir-se també a la pròrroga. En total són 184 ens locals, on hi ha 160 ajuntaments (més de la meitat dels de la província), nou consells comarcals, vuit ens locals d'altra mena (consorcis, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, serveis municipals) i la mateixa Diputació, amb els seus dos organismes autònoms (el de Gestió Tributària i l'Institut del Teatre), tres consorcis (Patrimoni de Sitges, Museu Tèxtil de Terrassa i Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) i la Xarxa Audiovisual Local.

En aquesta ocasió també s'ha comptat amb la col·laboració de sis consells comarcals com a cogestors. D'altra banda, anteriorment el Consorci Localret ja havia liderat compres agregades.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.