27/05/2016 12:53 h. - Edgar Mata

La Diputació, primera administració local del país adherida a l'ORU-FOGAR

La Diputació de Barcelona s'ha adherit, amb el suport de tots els grups polítics, a  l'Organització de Regions Unides – Fòrum Global de Governs Regionals i d'Associacions de Regions (ORU/FOGAR), organització de cooperació interregional i altaveu de les regions de tot el món. Amb aquesta adhesió, la Diputació de Barcelona representarà la regió barcelonina i es converteix, així, en la primera administració local del país en fer-ho.

ORU/FOGAR treballa per unir les regions de tot el món amb la voluntat d'identificar les seves preocupacions, treballar en propostes comuns i fer escoltar la seva veu. També vol ser la veu dels governs intermedis davant dels governs nacionals i de totes les instàncies internacionals, així com facilitar la representació de les regions en fòrums globals, i representar els governs intermedis en totes les organitzacions que influeixin directament en la qualitat de vida de les persones.

En la línia de suport a les regions, ORU/FOGAR insta als governs nacionals a incorporar la dimensió regional a les seves agendes, dóna suport a les polítiques nacionals que reforcen el nivell regional i prioritza les polítiques regionals de competitivitat i creixement. A més, també impulsa un desenvolupament sostenible i constitueix un fòrum d'intercanvi de coneixement i de polítiques de bones pràctiques.

La Generalitat de Catalunya també forma part d'aquesta organització, que està presidida per Paúl Carrasco, prefecte del govern provincial de l'Azuay.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.