26/09/2024 12:47 h. - EDGAR MATA ROCA

La Diputació de Barcelona es compromet a treballar per un envelliment digne i impulsar projectes per garantir les cures al llarg de la vida

En el marc del Dia Internacional de les Persones Grans que se celebra el proper 1 d’octubre, la vicepresidenta cinquena de la Diputació, Raquel Albiol, ha llegit, al ple d'aquest mes de setembre de la Diputació, la declaració institucional dedicada a aquesta jornada on la corporació es compromet a apostar per un envelliment digne i amb significat, a impulsar i mantenir projectes per garantir les cures al llarg de la vida i a acompanyar els processos de participació social i cultural.

Al text, la Diputació també assumeix el repte de vetllar per la salvaguarda dels drets amb igualtat de tracte i a fer una crida a tots els actors socials a unir esforços per construir una societat més justa, equitativa i inclusiva, on totes les persones, independentment de la seva edat, puguin viure amb dignitat, respecte i benestar.

D’altra banda, la vicepresidenta sisena, Maria Eugènia Gay, ha estat l’encarregada de llegir la declaració institucional del Dia Internacional per a l'erradicació de la pobresa, que tindrà lloc el 17 d’octubre on es deixa constància el compromís de la Diputació de construir una societat més justa, equitativa i inclusiva als nostres pobles i ciutats.

En aquest sentit, la Diputació continuarà oferint les actuacions de prevenció i de protecció en els àmbits de la garantia d’ingressos i l’accés als drets bàsics, fomentarà i potenciarà que tots els pobles i ciutats de la província incorporin a les seves polítiques programes per a col·laborar en l'erradicació de la pobresa i treballarà per impulsar la igualtat de gènere i combatre qualsevol forma de discriminació per motiu d’edat, origen o discapacitat que contribueixi a perpetuar la pobresa.

Soufian Laroussi, nou diputat

La sessió d’aquest mes de setembre s’ha iniciat amb la presa de possessió de Soufian Laroussi Akhrif com a nou diputat del PSC-CP i ha servit per donar llum verda a l’adhesió de la Diputació a l’associació “Unión Iberoamericana de Municipalistas”, així com l’aprovació del text refós dels estatuts d’aquesta entitat.

Aquest dijous també s’ha aprovat l’increment pressupostari del Catàleg de serveis 2024, per un import total d’1.289.223,83 €, i el conveni entre la corporació i la Universitat de Barcelona per a l’adequació de l’edifici de l’antic Teatre de Mundet com a seu del projecte Barcelona Center for Applied Neurosciences (BCAN).

Altres acords de ple

El plenari, que s’ha donat per assabentat de dotze decrets de la presidència de la Diputació, ha aprovat la modificació de la relació de llocs de treball de la corporació i de l’Organisme de Gestió Tributària; així com la creació de tres càrrecs de coordinació a l’Institut del Teatre, una modificació de crèdit, l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions i el Compte General de la Diputació de Barcelona de l’exercici 2023, a més de donar-se per assabentat de l’estat d’execució del segon trimestre del pressupost de l’exercici 2024.

Pel que fa a l’ORGT s’ha acceptat l'ampliació, la clarificació i la revocació de la delegació acordada per l’Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta a favor de la Diputació, de les funcions de gestió, inspecció i recaptació de tributs i determinats ingressos de dret públic municipals, així com l'especificació de l’abast d’anteriors acords de delegació; a més de donar-se per assabentat i acceptar la revocació de la delegació acordada per l’Ajuntament de Ripollet de les funcions de gestió i recaptació de multes imposades per accions o omissions contràries als preceptes de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària i de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de les sancions administratives.

Finalment també s’ha acceptat la delegació de l’Ajuntament de Castellbisbal de la competència de selecció de personal per a la constitució i gestió d’una Borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca i, com a conseqüència, donar per tancada la llista de 60 ajuntaments que hi participen.

Sessió plenària al Paranimf de la Diputació de Barcelona. Foto: Sergi Ribas / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.