17/11/2022 13:37 h. - EDGAR MATA ROCA

L’aposta per les dades obertes, els projectes de ciutat intel·ligent i l’Urban Social LAB protagonitzen l’últim dia de l’Smart City Expo

L’estand de la Diputació de Barcelona ha acollit, aquest dijous, la tercera i última jornada de presentacions en l’àmbit de la tecnologia, innovació i gestió urbana. En concret, la Diputació ha dut a terme la sessió ‘Open data: d’un hub de dades a un hub de serveis’ que ha estat seguida de la presentació del rànquing de millors iniciatives de dades obertes a càrrec, en aquest cas, de la Iniciativa Barcelona Open data.

Al llarg del matí quatre ajuntaments han presentat les seves apostes en aquesta matèria. L’Ajuntament de Badalona ha donat a conèixer el projecte ‘Life Baetulo’, un sistema d’alerta primerenca integral i multirisc; el de Santa Susanna ha presentat el projecte de turisme intel·ligent; i, el de Viladecans, la plataforma Smart City per a eficiència energètica municipal.

D’altra banda, l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat ha exposat l’Urban Social LAB, que són solucions multisectorials amb impacte local des de l’emprenedoria innovadora.

Al llarg d’aquests tres dies que ha durat l’Smart City Expo, celebrat al recinte Gran Via de Barcelona, la Diputació de Barcelona, i tot un conjunt de governs locals de la província, han disposat de l’estand de la corporació com a altaveu per presentar les seves apostes i ser, alhora, un punt d’intercanvi d’experiències.

Una de les novetats ha estat la possibilitat de fer una visita amb ulleres de realitat augmentada al Palau Güell de Barcelona. Aquesta és una prova pilot que s’ha impulsat des del Laboratori d’Innovació de la Diputació i que ha permès veure, sense sortir del propi estand, algunes de les principals estàncies d’aquest edifici construït per Antoni Gaudí entre el 1886 i el 1890, per encàrrec de l’industrial, polític i mecenes de les arts i la cultura Eusebi Güell.

La visita virtual, que està acompanyada de música interpretada a l’orgue del mateix Palau Güell, ha estat enriquida amb la voluntat d’incorporar aquells elements històrics d’especial rellevància que a dia d’avui, durant les visites presencials, no es poden veure.

Holograma i pantalla tàctil

Una altra de les novetats del Laboratori d’Innovació ha estat l’aposta pels hologrames, una tècnica fotogràfica que ha permès projectar una imatge gràfica mitjançant l’holografia. En aquesta prova pilot s’hi ha pogut veure informació relacionada amb els 311 municipis de la província de Barcelona.

D’altra banda, la Diputació també ha mantingut l’aposta per la pantalla tàctil que ja va estrenar a la passada edició. Mitjançant aquesta pantalla tàctil s’ha pogut descobrir les potencialitats d’una smart city i la importància de l’aplicació de sensors com els relacionats amb el medi ambient, la mobilitat, els residus i l’energia.

Aquesta aposta de la Diputació de Barcelona ha respost a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Tercera jornada de presentacions a l'estand de la Diputació de l'Smart City Expo. Foto: Diputació de Barcelona Tercera jornada de presentacions a l'estand de la Diputació de l'Smart City Expo. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.