26/06/2024 13:00 h. - Servei de Premsa

L’Institut del Teatre serà present al Festival Grec de Barcelona 2024 amb els espectacles guanyadors del Premi Adrià Gual (14 i 15 de juliol) i el Premi de Dansa de l'Institut del Teatre (23 i 24 de juliol).

El diumenge 14 i el dilluns 15 de juliol, a les 21 h, es podrà veure a l’Espai Lliure del Teatre Lliure «Extinction Rave», el projecte guanyador de l’edició de 2023 del Premi Adrià Gual. Es tracta d’una creació de la Fundación Mis Bragas, que planteja una reflexió sobre el canvi climàtic i la possibilitat —gens llunyana— de presenciar la nostra pròpia extinció. En paraules de les autores, la peça vol aportar la perspectiva ecofeminista i visibilitzar els mecanismes patriarcals que desencadenen l’ecocidi diari.

La companyia està integrada per les graduades de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) Gaia Bautista, Núria Torres, Andrea Marinel·lo, Agnès Jabbour, Anna Pérez, Lola Belles i Adrià Girona, així com per les graduades del Conservatori Superior de Dansa (CSD) Bàrbara Cappi i Carmen Gómez, i el graduat de l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle (ESTAE) Pau Vila.

D’altra banda, el dimarts 23 i el dimecres 24 de juliol, a les 21 h, s’estrena al Mercat de les Flors «Quiso negro», peça guanyadora del Premi de Dansa 2023. Es tracta d’una creació de la graduada del Conservatori Superior de Dansa, Ester Guntín, que explora la idea de desaparició a través de l'acció mitjançant l'ús ritual de patrons acústics, cinètics i iconogràfics. Per això es recolza en el tarantisme i en el seu arsenal de mites per a transitar un espectre molt ampli, fins i tot contradictori, d'escenaris de possessió i catarsis actuals: des de les formes de duel en els enterraments ritualitzats fins a l'èxtasi no reglat de la rave.

La coreografia està interpretada per Marina Capel, Anna Climent, Glòria Garcia, Martí Forcada, Héctor Puigdomènech i Isaac Verdura,

Tant el Premi Adrià Gual com el Premi de Dansa són guardons creats per l’Institut del Teatre per potenciar el treball dels graduats i graduades de les darreres promocions, oferint-los un ajut econòmic a la producció, així com l’exhibició de la peça guanyadora en contextos professionals.

Participació d’alumnat i graduats

En el Grec també hi participaran diversos alumnes. Així, en el marc del cicle Escena Híbrida, l'alumne de Direcció i dramatúrgia Quim Palmada i l'alumne d'Interpretació Enric Lizano participen en l’espectacle «Caín Loops I did it again», de la companyia Nina Orsini que es podrà veure del 4 al 7 de juliola a l’Antic Teatre.  Es tracta d’una peça “neotrash” protagonitzada pel cos, la paraula i el moviment d’un sol intèrpret en escena. És una esbroncada altiva sobre la frustració, la creació i el Redbull.

Pel que fa a la participació de graduats i graduades de les darreres promocions, la companyia de graduats de l’ESAD José y sus hermanas, presenta al Grec «Morir lo hace todo el mundo», que es podrà veure al Lliure de Gràcia del 26 de juny al 7 de juliol. Aquesta jove companyia va néixer el 2017 i destaca pel seu teatre contemporani, multidisciplinari i de contingut crític i social.

També el Teatre Condal acollirà Artemis, un espectacle de la graduada del Conservatori Professsional de Dansa (CPD) i de l'Escola Superior d'Art Dramàtic (ESAD) Mireia Morera que va obtenir el guardó a la Millor Lletra de Cançó en la primera edició del Torneig ‘RIIIING! organitzat pel Festival Grec i el Terrat amb la col·laboració del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) i l’Escola Superior de Música de Barcelona (ESMUC).

Podeu consultar tota la programació del Grec en el següent enllaç https://www.barcelona.cat/grec/ca

L'Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 "Educació de qualitat" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

L’Institut del Teatre porta al Grec els espectacles guanyadors del Premi Adrià Gual i el Premi de Dansa. Foto: Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.