24/01/2024 13:30 h. - Núria Peláez

Lluïsa Moret: "La Copa Amèrica serà un gran aparador per visibilitzar internacionalment la diversitat de tota la província de Barcelona"

  • La presidenta de la Diputació de Barcelona ha inaugurat aquest dimecres l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024, amb el ministre Jordi Hereu i altres autoritats.
  • Sota el lema “Barcelona, un mar d’experiències”, l’estand mostra la tradició marinera de la província i projectes per estendre l’impacte de l’esdeveniment esportiu a totes les seves comarques de forma sostenible.
  • Iniciatives com el bateig de vela per a escolars i exposicions al Museu Marítim aproparan la competició nàutica a tothom.
  • Turisme del benestar i enoturisme són les altres grans apostes d’enguany.

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, ha participat aquest dimecres en la inauguració de l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024, on ha subratllat que la 37a Copa Amèrica de Vela “serà un gran aparador per fer visibles internacionalment els valors i atractius turístics de tota la província de Barcelona”.

Sota el lema “Barcelona, un mar d’experiències”, la Diputació de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona comparteixen espai a Fitur 2024, que se celebra al Recinte Firal Ifema Madrid (pavelló 7 Estand B-10) del 24 al 28 de gener. Moret ha inaugurat aquest dimecres l’estand juntament amb el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el president del Comitè Executiu del Consorci Turisme de Barcelona, Jordi Clos, i el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos.

Enguany, l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024 fa un èmfasi especial en el turisme del benestar, l'enoturisme i, sobretot, la 37a Copa Amèrica, que se celebrarà a Barcelona des d’agost fins a finals d’octubre del 2024. S’estima que més de 1.500 milions de persones de 190 països seguiran aquesta competició nàutica: una gran oportunitat de projecció per a la Destinació Barcelona.

“La Diputació de Barcelona vol potenciar i complementar l‘experiència de visitar Barcelona ampliant el focus més enllà de la gran marca de ciutat global que atrau anualment milions de turistes: fer conèixer una Gran Barcelona que, a més de multiplicar l'oferta turística, contribueix a millorar el desenvolupament del nostre territori diversificant, descongestionant i fent més sostenible i equitatiu l'impacte de l'arribada de milions de turistes”, ha recordat la presidenta de la Diputació de Barcelona. En aquest sentit, la celebració de la Copa Amèrica a Barcelona suposa “una oportunitat per mostrar a un públic massiu la diversitat geogràfica, social i cultural dels 311 municipis de la província de Barcelona”, ha augurat Moret.

A més del llegat per al sector turístic, Moret ha explicat que la Diputació de Barcelona aprofitarà la Copa Amèrica “per enfortir les polítiques de servei a la ciutadania”. En aquest sentit, Moret ha avançat que la Diputació de Barcelona impulsarà un nou projecte, anomenat Bateig de vela, “per oferir l'oportunitat d'iniciar-se a l'esport de la vela a nenes i nens d’educació primària de tots els orígens i condicions”, una aposta per “la inclusió i l'equitat” com ja fa la institució amb les jornades de vela i d’altres esports adaptats que organitza des de fa dotze anys per a persones amb necessitats especials. El projecte Bateig de vela, amb un pressupost de 400.000 euros, comptarà amb la col·laboració de la Federació Catalana de Vela, que aportarà el personal especialitzat i 23 instal·lacions esportives propietat dels clubs associats als ports de la província.

Moret ha reiterat l'aposta de la Diputació de Barcelona per "un turisme sostenible, respectuós i responsable". Precisament en el marc d’un projecte dotat amb 2 milions d’euros del fons Next Generation per fomentar un turisme sostenible de sol i platja al Delta del Llobregat, la Diputació de Barcelona invertirà prop de 160.000 euros en la creació de producte turístic familiar lligat a la pràctica de vela. 

D’altra banda, i en la línia d’acostar la Copa Amèrica a tothom i amb el suport de la Diputació de Barcelona, el Museu Marítim de Barcelona oferirà aquest estiu dues exposicions d’entrada gratuïta. D’una banda, l’exposició “La Copa Amèrica al Museu Marítim de Barcelona” repassarà la història de la competició i els seus valors i es podrà veure a l’espai Mirador del Museu Marítim a partir de l’abril de 2024. Per la seva banda, l’exposició  “La Copa Amèrica en femení” se centrarà en la novetat més important de la AC37: la primera competició exclusivament per a dones, l’anomenada Puig Women’s America’s Cup. Aquesta mostra es podrà veure a partir de juny de 2024 al vestíbul del Museu Marítim.

El llegat del mar

Durant la inauguració de l’estand de la Destinació Barcelona a Fitur s’ha presentat el vídeo "Mar d'experiències", que reivindica la llarga tradició marítima de les comarques de Barcelona, que es remunta a l’Edat Mitjana. La província de Barcelona té 25 municipis costaners, 16 ports nàutics i dues estacions nàutiques: Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú. La destinació Costa Barcelona compta amb 129 empreses relacionades amb el turisme nàutic que se sumen a les 132 de Barcelona ciutat i, en l’interior (activitats nàutiques a rius i llacs) altres 25 repartides entre les destinacions Pirineus i Paisatges Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

D'esquerra a dreta: el president del Comitè Executiu del Consorci Turisme de Barcelona, Jordi Clos; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret; el ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; , i el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, a l'estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024. Foto: Pablo Blázquez / Diputació de Barcelona La presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, durant la inauguració de l'estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024. Foto: Pablo Blázquez / Diputació de Barcelona Una imatge de l'estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024. Foto: Pablo Blázquez / Diputació de Barcelona Una imatge de l'estand de la Destinació Barcelona a Fitur 2024. Foto: Pablo Blázquez / Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.