26/06/2024 12:44 h. - Beatriu Sanchís

Inauguració de la Biblioteca Caterina Figueras de Tona

El municipi de Tona va celebrar ahir al vespre l’acte d’inauguració de la renovada Biblioteca Caterina Figueras. Es tracta d’un espai modernitzat i ampliat per servir millor a la ciutadania. Després d'un període intens de reformes i ampliacions, la biblioteca va obrir les seves portes el passat 27 d’octubre per oferir un ampli ventall de serveis i activitats adaptades a les necessitats actuals.

L’acte d’inauguració va estar encapçalat pel diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau Gonzàlez, que va subratllar durant la seva intervenció “la idea de la cultura i l’educació com a motors per la transformació social”, i va destacar l’equipament com a un espai que reneix com a reconeixement social i de progrés. “Les biblioteques com a equipaments que vetllen per l’equitat i la justícia social”, va afirmar.

Paral·lelament Pau Gonzàlez va recordar que a través de la biblioteques "tenim accés a tota la Xarxa de Biblioteques Municipals, com a porta d’accés a la lectura i el coneixement, a les 235 biblioteques que formen la XBM i els seus 12 bibliobusos".

Reforma i ampliació

La Biblioteca Caterina Figueras va finalitzar l’any passat les obres de reforma i ampliació, augmentant la seva superfície útil de 350 m² a 584 m². Les millores inclouen una nova sala polivalent, una sala de suport, i un pati exterior per a activitats, així com una ampliació de la sala de fons general. Aquest projecte ha seguit criteris d'inclusivitat per solucionar els problemes d’accessibilitat de l'edifici i ha permès la redistribució i actualització del mobiliari, donant una nova imatge a la biblioteca i permetent la creació de nous espais per ampliar l’oferta de serveis.

La Biblioteca Caterina Figueras compta amb una col·lecció de 18.900 llibres, 2.200 CDs i DVDs, 34 títols de revistes i 5 diaris.

La missió de la Biblioteca Caterina Figueras és ser un servei de proximitat que interrelaciona la ciutadania amb els agents culturals i socials del municipi, mostrant-se com un espai d’informació i suport a l’aprenentatge.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Un dels espais interiors de la renovada Biblioteca Caterina Figueras de Tona. Imatge: Diputació de Barcelona Façana de la renovada Biblioteca Caterina Figueras de Tona. Imatge: Diputació de Barcelona El diputat Pau Gonzàlez durant la seva intervenció a la inauguració de la renovada Biblioteca Caterina Figueras de Tona. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.