18/03/2022 11:08 h. - Ramon Viladomat

Inauguració de l’itinerari de vianants a la BV- 1037 entre Torredenuça i el Pla de Rubió

Demà dissabte, 19 de març, a les 17-00 h, tindrà lloc la inauguració de l’itinerari de vianants que la Diputació de Barcelona ha construït a la carretera BV-1037 entre Torredenuça i el Pla de Rubió, al terme municipal de Rubió. La inauguració anirà a càrrec del diputat d’Infraestructures i Espais naturals, Pere Pons, juntament amb l’alcalde de Rubió, Francesc M. Archela.

L’actuació realitzada, que ha comptat amb un pressupost de licitació de 482.130 euros, que han estat aportat en un 64% per part de la Diputació de Barcelona i el 36% restant a càrrec de l’Ajuntament d’acord amb el conveni signat entre ambdues administracions, ha consistit en l’ampliació i nova pavimentació de la calçada per tal d'aconseguir una plataforma mínima de 5,75 metres d’amplada, incrementada en alguns llocs per assolir els sobreamples necessaris en els diferents revolts, juntament amb el nou itinerari que té 1,8 metres d’amplada.

També s’ha adequat el sistema de drenatge existent a la nova secció transversal, inclosa l’ampliació de l’obra de drenatge del torrent de Can Martí, l’adequació de la senyalització vertical i l'execució de nova senyalització horitzontal d'acord amb la secció tipus projectada. A més, s’han col·locat barreres de seguretat i baranes per protegir els usuaris de la via, tant pel que fa a vehicles com als vianants, així com enllumenat i revegetació de nous talussos i zones fora d'ús i el desviament i reposició dels serveis afectats.

Fins ara, els residents de Torredenuça, per accedir al nucli del Pla de Rubió on hi ha un local social, havien de fer el recorregut pel marge de la carretera en uns 300 metres, creuar la carretera i continuar per un itinerari en terres en els darrers 100 metres. A més, l’amplada de la carretera era inferior a 5,50 metres en la majoria del tram. El nou itinerari ha permès fer aquest tram més segur, tan pels vianants com també pels vehicles motoritzats.

Dia: Dissabte, 19 de març 2022

Hora: 17.00 h

Punt de trobada: Aparcament Escola del Bosc del Pla de Rubió - BV-1037 Pk 2,2 Enllaç mapa https://goo.gl/maps/yomiNUW4dwPZyKsJ8

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.