27/05/2016 15:11 h. - Glòria Santamaria

Estudi d'hàbits de salut dels estudiants de 4t d'ESO d'Igualada

La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, acompanyada del regidor d'Entorn Comunitari i Cooperació de l'Ajuntament d'Igualada, Fermí Capdevila, va presentar ahir, a la sala d'actes de la Biblioteca d'Igualada, els resultats de la primera Enquesta d'hàbits de salut entre alumnes de 4t curs d'ESO.

L'informe proporciona una imatge de la situació actual dels joves del municipi i dels seus estils de vida, i permet conèixer els resultats del treball realitzat en matèria de promoció i educació per a la salut al llarg de tot el període escolar. Aquest estudi es troba dintre de l'oferta que fa el Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona als municipis de la província.

Durant la presentació, la diputada de Salut Pública i Consum va expressar la importància de poder disposar d'una necessària informació sobre els hàbits i conductes relacionades amb la salut dels adolescents d'Igualada. «Els hàbits desenvolupats fins a l'adolescència són en gran mesura els de la vida adulta», va afirmar Laura Martínez, que va afegir que «per això els alumnes de quart d'ESO es consideren "agents sentinella" a l'hora de preveure futures conductes relacionades amb la salut».

El regidor d'Entorn Comunitari i Cooperació va destacar la col·laboració del Servei de Salut Pública de la Diputació i el seu suport en el desenvolupament  d'eines i serveis, per exemple els Informes d'Indicadors de Salut Local i l'estudi d'hàbits de salut en adolescents que ahir es presentava, i que son d'interès a l'hora  de realitzar el seguiment i l'avaluació del Pla Local de Salut.

També va destacar el Pla de Salut d'Igualada 2015-2018, com a element que «permet ordenar i planificar l'acció en salut, així com confluir el conjunt de polítiques de salut del municipi afavorint el treball intersectorial i l'estratègia recomanada per l'OMS de "Salut en totes les polítiques"».

Durant l'acte, en què van participar tècnics del servei de salut i serveis municipals, professionals dels àmbits de la salut i de l'educació entre d'altres, es va fer una revisió dels hàbits dels adolescents de 4t d'ESO d'Igualada. Posteriorment es va generar un debat entre els assistents.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.