15/02/2023 11:05 h. - EDGAR MATA ROCA

Estratègies de ciutat intel·ligent per a Esplugues de Llobregat

La Diputació de Barcelona ha lliurat una diagnosi d’estratègies de ciutat intel·ligent a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, que ha permès definir una solució innovadora de ciutat intel·ligent en l’àmbit del servei de recollida de residus i neteja viària per a aquest municipi.

El suport tècnic ha culminat amb un informe que exposa l’ontologia de components i sensors que han de modelar el servei de recollida d’escombraries i neteja urbana en sentit ampli. Aquest document inclou una proposta d’implementació a la realitat de la gestió del servei a l’Ajuntament, amb l’objectiu que l’impacte en els processos establerts sigui mínim i que la gestió del canvi sigui factible tant econòmicament com estructuralment per anar avançant de manera progressiva.

La proposta es basa en la instal·lació de dispositius electrònics i sensors tant als vehicles de neteja com als contenidors per obtenir-ne dades que permetin optimitzar les rutes, freqüència de recollida i recursos dedicats a cada zona, així com disposar d’un històric dels serveis de recollida realitzats.

El projecte també inclou un model de clàusules a incorporar en futures licitacions a fi que l’empresa adjudicatària de la concessió es comprometi a fer servir una plataforma de gestió durant la prestació del servei i a vetllar per integrar-la amb la infraestructura tecnològica de l’Ajuntament.

L’Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial dona assistència als ajuntaments per a la millora de la gestió urbana, amb recursos com el de desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent, la plataforma tecnològica per a la gestió urbana i l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma tecnològica per a la gestió urbana de la Diputació de Barcelona.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9 "Indústria, innovació i infraestructures" i 16 ”Pau, justícia i institucions sòlides”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció e suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Infografia d'un camió d'escombraries d'Esplugues de Llobregat

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.