27/04/2022 11:49 h. - Ramon Viladomat

Curs sobre noves polítiques de rehabilitació urbana organitzat pel CUIMPB - Centre Ernest LLuch

El Consorci de la Universitat Internacional Menéndez y Pelayo de Barcelona CUIMPB – Centre Ernest Lluch, organitza els dies 5 i 6 de maig, amb una sessió taller el dia 9 de maig, el curs Les noves polítiques de rehabilitació urbana: necessitats i perspectives, coincidint amb la posada en marxa del programa Next Generation a diverses ciutats espanyoles.

El programa del curs uneix les aportacions d'alguns dels experts acadèmics més destacats en el camp de la rehabilitació i de responsables de les polítiques urbanes, amb un debat acadèmic i ciutadà sobre les polítiques de rehabilitació urbana que en els darrers temps han adquirit una renovada intensitat.

El curs, que és gratuït i obert, prèvia inscripció, serà presencial al CCCB serà retransmès per streaming, està dirigit per Oriol Nel·lo, professor de la UAB i president del Consell Assessor del Pla de Barris de Barcelona. La sessió taller està dirigida per Carme Trilla, economista, presidenta de l'Observatori Metropolità de l'Habitatge de Barcelona (O-HB.

En la inauguració del curs hi intervindrà la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, la segona tinenta d'alcaldia de Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, i un representant del Ministeri d’Infraestructures i Mobilitat, juntament amb la directora acadèmica del CUIMPB-Centre Ernest Lluch, Margarita León.

A la primera jornada del curs es plantejaran les necessitats a què han de fer front les polítiques de rehabilitació i a la segona es debatran les principals iniciatives que a nivell estatal, autonòmic i local s'estan desenvolupant en aquest àmbit.

En la sessió taller del dia 9 es farà la presentació del Laboratori ‘Estratègies i potencial de rehabilitació de la ciutat de Barcelona’, que ofereix informació de l’estat físic del parc, la caracterització socioeconòmica i els escenaris potencials de millora energètica. També permetrà fer una diagnosi a diferents escales, abordar la rehabilitació des de la mitigació i adaptació al canvi climàtic, treballar amb perspectiva holística, i respondre a preguntes concretes vinculades amb polítiques i fons existents. A més, s’exposaran les estratègies publico-privades dissenyades per optimitzar la utilització dels fons Next-Generation per a la rehabilitació.

Més informació i inscripcions

Sobre el CUIMP - Centre Ernest Lluch

CUIMPB - Centre Ernest Lluch és la gestió del centre permanent de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP) a Barcelona. El centre universitari coordina i desenvolupa les activitats pròpies de la UIMP: centre universitari d'alta cultura, recerca i especialització, en el qual convergeixen activitats de diferents graus i especialitats universitàries, i que té per missió difondre la cultura i la ciència, així com fomentar relacions d'intercanvi i d'informació científica i cultural d'interès internacional i interregional.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.