Turisme - 09/10/2017 12:12 h. - Susana Burgos
Bons resultats per al turisme rural i els càmpings, aquest mes de setembre
L'ocupació als allotjaments turístics de la demarcació de Barcelona, aquest mes de setembre, ha estat positiva en comparació al setembre de l’any anterior, tan en hotels, càmpings, apartaments turístics i especialment, en turisme rural, amb un creixement interanual per sobre del 10,8%, segons l'Enquesta Flaix d'ocupació turística, duta a terme pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. També és significatiu el creixement en els establiments de càmping (+6,7 pp); en hotels i i apartaments, la crescuda és molt similar (al voltant de 3%).
Prop del 83% d’ocupació als establiments hotelers
L’ocupació en els establiments hotelers de l’entorn de Barcelona (no s’inclou en l’anàlisi la ciutat de Barcelona ni la resta del Barcelonès) se situa al 82,9% durant el mes de setembre de 2017. Això representa un creixement en l’índex d’ocupació de 2,7 punts percentuals (pp) respecte el 2016. L’ocupació té variacions interanuals positives en ambdues quinzenes del mes, amb un creixement més significatiu durant la primera quinzena (+3,4 pp i 2,1 pp, respectivament).
Per comarques, nou d’elles tenen ocupacions superiors a les assolides al 2016. I les pèrdues d’ocupació en dues comarques (Vallès Occidental i Berguedà) són pèrdues molt discretes de menys d’1 pp d’ocupació. Els creixements van des del +2 pp del Garraf fins a l’increment de +18,5 pp de l’Anoia. Se’n destaquen especialment els augments d’ocupació de +5 pp: Alt Penedès (+8,7 pp), Bages (+5,8 pp) i Vallès Oriental (+5,1 pp). Per tant, creixements significatius en les comarques centrals.
45,5% d’ocupació en turisme rural i prop del 60%, en càmpings
Els establiments de turisme rural de la demarcació de Barcelona han obtingut una ocupació mitjana del 45,5% durant el mes de setembre de 2017, amb un creixement significatiu de +10,8 pp per sobre del valor registrat el setembre de 2016.
El Moianès, amb una oferta d’allotjament rural en termes quantitatius més aviat discreta, presenta la caiguda més significativa (-6,9 pp). Les altres dues comarques que presentes variacions interanuals negatives són el Bages (-3,2 pp) i Osona (-0,7 pp). Per contra, la comarca del Berguedà, amb l’oferta rural més nombrosa, obté el creixement més positiu (+23,8 pp). També destaquen els creixements d’ocupació de l’Anoia (+12,8 pp), l’Alt Penedès (+11,9 pp) i Vallès Oriental (+11,1%)
La mitjana d’ocupació al setembre dels establiments de càmping de la demarcació és de 55,7%, +6,7pp per sobre del valor mig registrat al mes de setembre del 2016. Dues de les tres marques turístiques presenten creixements positius en l’ocupació: Costa Barcelona (+6,8 pp) i Pirineus (Berguedà) (+13,2 pp), mentre que l’ocupació mitjana de les comarques del Paisatges Barcelona perd fins a-7,2 pp. L’ocupació més alta és la que registren els establiments de càmping de la comarca del Berguedà, amb un valor mig del 73,9%, per davant del valor mig dels càmpings de Costa Barcelona (53,0%) i Paisatges Barcelona (41,0%).
Bons resultats també en apartaments turístics
La marca Costa Barcelona, que incorpora les comarques del Baix Llobregat, el Garraf, l’Alt Penedès, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, presenta resultats +2,3 pp per sobre el 2016 en l’ocupació d’apartaments. Durant el mes de setembre de 2017 l’ocupació mitjana en els apartaments turístics de Costa Barcelona ha estat del 80,3%. Per altra banda, la marca Paisatges Barcelona, que engloba les comarques de l’Anoia, Bages, Moianès i Osona, ha registrat una ocupació mitjana del 34,8%, un +6,4 pp superior a l’ocupació de setembre de 2016, que va ser de prop del 29%. L’ocupació mitjana pel global de la demarcació és del 72,3%, +3 pp per sobre dels resultats obtinguts l’any passat durant aquestes dates. Així, l’ocupació mitjana pel global de la demarcació és del 72,3%, +3 pp per sobre dels resultats obtinguts l’any passat durant aquestes dates
Cal destacar, que al igual que en els càmpings, les dades d’ocupació en apartaments turístics es presenten a nivell de marca turística i per tant, hi ha una agrupació de la mostra de les comarques que hi són representades.
Amb aquestes dades i amb les de les enquestes Flaix d’Ocupació dels mesos de juny, juliol, agost i setembre, segons l’estudi, es pot qualificar la «temporada de bona en les quatre tipologies d’allotjaments respecte l’indicador d’ocupació, destacant especialment el sector de l’allotjament rural, que ha obtingut creixements durant tots els mesos». L’informe també destaca la «disminució significativa de l’estacionalitat en l’activitat d’establiments hotelers i de turisme rural, alleugerint el tradicional pic d’agost».
L'Enquesta Flaix d'ocupació turística és un treball del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, que es realitza durant els períodes de màxima afluència turística de l'any a les diverses destinacions de les comarques barcelonines.
Nota: S'adjunta link a l'estudi "Enquesta Flaix d'ocupació turística", amb informació per comarques i marques turístiques
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.