07/06/2022 10:00 h. - Susana Burgos

La Diputació de Barcelona reuneix 60 ponents internacionals per debatre sobre el turisme sostenible al Mediterrani

Demà i dijous,  8 i 9 de juny de 2022, la Comunitat MED de Turisme Sostenible es torna a reunir a Barcelona amb motiu de la II edició de la Convenció de Turisme Sostenible del Mediterrani 2022, per debatre sobre la contribució del sector turístic al creixement sostenible i inclusiu a la regió mediterrània. L’esdeveniment està organitzat per la Diputació de Barcelona i s’emmarca dins els actes del mes de la sostenibilitat turística que promouen la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona per aquest mes de juny.

La inauguració de la jornada, que serà oberta als mitjans de comunicació, anirà a càrrec de la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, la directora general de turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech i el coordinador Interreg MED Joint Secretariat, Curzio Cervelli, aquest últim de manera on-line.

La Convenció compta amb un total 60 ponents provinents d’11 països entre els que destaca la participació de la Comissió Europea, la Organització Mundial del Turisme i diverses entitats promotores de la Declaració de Glasgow sobre turisme i canvi climàtic. Al mateix temps, comptarà amb la participació dels principals programes europeus i actors de la cooperació al Mediterrani, representants de la gestió turística a nivell estatal, regional i local dels països del Mediterrani, ponents del món universitari i de la recerca i altres projectes europeus finançats en l’àmbit del turisme.

Així destaquen, entre els ponents, Valentina Superti, directora de la DG GROW (Direcció General de Mercat Interior, Indústria, Emprenedoria i Pimes) de la Comissió Europea, responsable de les polítiques de turisme, tèxtil, economia social i digitalització de la indústria; o Virginia Fernandez-Trapa, oficial de programes del Departament de Desenvolupament Sostenible del Turisme de l'Organització Mundial del Turisme de les Nacions Unides (OMT) i responsable de la implementació d'iniciatives que aborden els reptes globals del canvi climàtic, la pèrdua de biodiversitat i la contaminació. Podeu consultar el llistat de ponents en el següent enllaç.

La II Convenció de Turisme Sostenible MED 2022 té com a objectiu fomentar el debat sobre temes clau per a la promoció del turisme sostenible al Mediterrani. També proporcionarà una plataforma on mostrar les solucions desenvolupades pels projectes de la Comunitat de Turisme Sostenible MED, per fer front als desafiaments actuals del sector turístic.

II edició de la Convenció de Turisme Sostenible del Mediterrani 2022

Dia: 8 de juny
Hora: 9.30 h
Lloc: Hotel Alimara (Carrer de Berruguete, 126. Barcelona)

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.