18/01/2024 12:53 h. - EDGAR MATA ROCA

Badalona avança cap a solucions de ciutat intel·ligent

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Badalona un projecte d’estratègies de ciutat intel·ligent, que ha consistit en el disseny i implementació de diferents quadres de control d’ecologia urbana per tal de visualitzar i analitzar les dades provinents de dispositius instal·lats al municipi relacionades amb el medi ambient.

Les dades que mostren els quadres s’extreuen, d’una banda, dels limnímetres instal·lats en diversos punts de la costa per mesurar els sobreeiximents i abocaments d’aigua a mar en episodis de pluja i dels limnímetres ubicats en diferents punts de les vies més transitades per analitzar l’aigua en superfície de calçada.

El quadre de control també conté dades recollides per les estacions meteorològiques i per la càmera instal·lada al Pont del Petroli per monitoritzar els temporals marítims. Per últim, el quadre mostra el flux de vehicles detectat per les càmeres de trànsit i l’anàlisi de soroll ambiental mesurat pels sonòmetres del municipi.

Aquests projectes són un recurs del Catàleg de serveis que ofereixen assistència tècnica per promoure solucions de ciutat intel·ligent aplicades a la gestió urbana. Aquests estudis, pensats per a municipis de més de 2.500 habitants i mancomunitats, serveixen per definir i desenvolupar estratègies de ciutat intel·ligent i poder dissenyar solucions per a àmbits de gestió municipal concrets.

La Diputació de Barcelona dona assistència als ajuntaments per definir i implementar solucions innovadores de gestió urbana, en concret amb aquest recurs tècnic de desenvolupament d'estratègies de ciutat intel·ligent. També s’ofereixen dues línies de suport addicional: d’una banda, el recurs material de plataforma tecnològica per a la gestió urbana i, de l’altra, el recurs econòmic per a l'adquisició de dispositius integrables a la plataforma tecnològica per a la gestió urbana de la Diputació de Barcelona.

Aquest suport de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 "Industria, innovació i infraestructures" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge del quadre de control d’ecologia urbana de Badalona, on es mostra l’anàlisi del flux de vehicles. Imatge: Diputació de Barcelona Imatge del quadre de control d’ecologia urbana de Badalona, on es mostra l’anàlisi de les condicions ambientals. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.