Turisme - 14/11/2017 14:02 h. - Susana Burgos
Augmenta un 20% el nombre de turistes rurals al Berguedà, aquest 2016
Segons dades de l’Informe sobre “Activitat turística de la Destinació Barcelona”, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona i que recull dades de l’any 2016, el nombre de turistes rurals a la comarca del Berguedà va créixer un 20%, i el grau d’ocupació d’aquest establiments és també la més elevada de la demarcació, amb un 27,7% (un 4,6 més que el 2015). En total, el Berguedà va rebre, el 2016, 137.000 viatgers.
Així, els indicadors d’evolució turística de l’oferta al Berguedà el 2016 aboquen uns resultats positius. Així, l’any 2016 les places als establiments hotelers presenten un augment del 5,9 % respecte a l’any anterior, dada que representa 69 places més, en nombres absoluts. Els habitatges d’ús turístic (HUT) incorporats en l’estructura de l’oferta turística del Berguedà tenen un creixement el 2016 d’un 34,5 %, que representa 95 places més. L’oferta d’establiments d’allotjament rural creix en un 0,9 %, que són 13 places noves.
Augmenta gariebé un 40% el nombre de pernoctacions
Pel que fa a la demanda, les pernoctacions en allotjaments rurals augmenten un 36,9%, que en nombres absoluts són 34.534 pernoctacions. Pel que fa als càmpings, hi ha un descens de viatgers que se situa en el –12,4 %. El turista de la comarca del Berguedà és un home (59,3 %) que es troba majoritàriament entre els 35 i els 44 anys (42,4 %), i resideix pràcticament en la seva totalitat a Catalunya (nou de cada deu turistes).
La despesa al Berguedà és especialment baixa en comparació amb la mitjana de l’entorn de Barcelona. Així, la despesa de l’allotjament és de 28,9 €, un 4,8 % més que l’any anterior, però se situa a 19 € de la mitjana de la demarcació. I la despesa durant l’estada es troba en els 21,7 €, també 20 € per sota de la mitjana.
La visita la fan en un 49,5 % dels casos amb la parella i els fills i en un altre 33,5% amb la parella, característiques que presenten el Berguedà com una destinació de turisme familiar. I el 95,5 % arriben a la destinació amb un vehicle propi. El 92 % de les visites són per vacances i oci.
En relació amb el nombre de nits que els turistes s’estan al Berguedà destaca principalment la resposta de 2 nits amb un 34,1 %. No obstant això, hi ha un 13,1 % que s’hi està de 6 a 10 nits i consegüentment fa pujar l’estada mitjana, que se situa en les 3,6 nits, a 1,3 pp de la mitjana de l’entorn de Barcelona (4,9 nits). Pel que fa a la repetició, el 41 % dels visitants són la primera vegada que venen, però el 28 % és la quarta visita o més que fan, seguint amb la dinàmica de la mitjana de la demarcació.
Les fonts d’informació consultades per conèixer i decidir-se per la destinació són Internet, xarxes socials i blogs amb el 53,4 % de les respostes. La recomanació de familiars, amics i coneguts representa el 26 % i un 19,8 % diu no haver-ne consultat cap.
Els ítems de valoració amb millors puntuacions són, en primer lloc, l’entorn natural, amb un 9,4 sobre 10; el segueix el caràcter i l’amabilitat de la gent amb un 8,9; la seguretat, amb un 8,8 i l’allotjament amb un 8,7. La puntuació global de l’estada al Berguedà és de 8,6, 0,4 punts per sobre de la mitjana de l’entorn de Barcelona.
Dades comarques barcelonines
En global, l’entorn de Barcelona (comarques de Barcelona menys el Barcelonès) va rebre durant el 2016 un total de 4.704.308 viatgers, dels quals, el 83,2 % es van allotjar en establiments hotelers, el 14,4 % ho va fer en càmpings i només el 2,4 % en establiments de turisme rural. El nombre de viatgers que van visitar les comarques barcelonines ha crescut més d’un 16 % respecte del 2015, sobrepassant els 4,7 milions de turistes. Pel que respecta a les pernoctacions, l’entorn de Barcelona ha registrat aquest 2016 un volum de 13.552.213 nits, amb un augment del 7,3% respecte el 2015.
Per comarques, el Maresme és la comarca de l’entorn de Barcelona amb major nombre de viatgers el 2016 (1,2 milions), seguida del Baix Llobregat (poc més d’1 milió). A major distància es troben el Vallès Occidental (517 mil), el Garraf (374 mil), el Vallès Oriental (278 mil) i el Berguedà (137 mil). Amb menys de 100 mil viatgers, es troben les comarques d’Osona (51 mil) i l’Alt Penedès (12 mil). De les comarques restants: Anoia, Bages, i Moianès no hi ha dades per a l’any 2016, tot i que s’estima que han rebut conjuntament uns 250 mil viatgers.
L’Informe anual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona 2017 és el principal recull anual dels indicadors de turisme a la demarcació, realitzat pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. Les principals novetats d’aquesta edició són, per una banda, la incorporació de les noves tipologies d’allotjament en l’oferta turística (apartaments turístics i habitatges d’ús turístic), que permet realitzar una anàlisi de l’estructura de l’allotjament molt més realista; i per altra banda, l’ampliació de l’apartat de l’estudi del turista amb un major nombre de variables per tal de conèixer millor el seu comportament quan visita la nostra destinació.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.