03/07/2023 13:06 h. - EDGAR MATA ROCA

Arenys de Munt rep una diagnosi tecnològica

L’Ajuntament d'Arenys de Munt ha rebut, per part de la Diputació de Barcelona, una diagnosi tecnològica desenvolupada amb l’objectiu d’ajudar a planificar i gestionar eficientment els seus recursos tecnològics i millorar-ne l’eficiència interna.

El projecte entregat a Arenys de Munt és un estudi per migrar els servidors de l’ajuntament a una infraestructura al núvol. L’actuació realitzada va començar amb un estudi inicial de la situació, que va permetre identificar necessitats i projectes en curs i avaluar l’escenari de partida. A continuació es van dissenyar les possibles solucions tecnològiques òptimes, indicant els avantatges i inconvenients de cada una, així com l’anàlisi econòmica de cada cas. D’aquesta manera, l’ajuntament ha pogut triar la solució més convenient en funció de les seves necessitats i del pressupost disponible.

Per últim, s’ha fet un document amb recomanacions de caire administratiu i tècnic que l’ajuntament podrà fer servir per redactar les clàusules tècniques que permetran contractar els serveis al núvol i els serveis de migració.

L’Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial de la Diputació de Barcelona elabora el recurs ‘Governança de les TIC’, que forma part del Catàleg de serveis de la corporació.

Aquesta suport de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.