Economia - 06/06/2016 15:22 h. - Susana Burgos

Aposta «clara» de la Diputació de Barcelona pels mercats municipals

El diputat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert, ha refermat, aquest matí, en el 7è Congrés de mercats municipals de la província de Barcelona «l'aposta clara de la Diputació pels mercats municipals, espais d'alta concentració d'activitat econòmica i foment de l'ocupació». El congrés que aglutina també la 11a Jornada de mercats de Barcelona estan coorganitzats per l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) i l'Oficina de Mercats i Fires Locals de la Diputació de Barcelona.

Durant la inauguració, que també ha comptat amb la presència del gerent de l'IMMB, Jordi Torrades, el diputat Isaac Albert ha definit els mercats com «espais de proximitat amable, vertebrador d'eixos comercials, d'integració ciutadana, de consum responsable i que asseguren una alimentació saludable». A més, n'ha apuntat tres necessitats clares que cal treballar «gestió dels mercats, revisió del seu model, i infraestructures».

Finalment, Isaac Albert ha assenyalat que el mercats són un punt de trobada prominentment barceloní ja que «a la demarcació de Barcelona hi ha 132 mercats, 93 fora de Barcelona ciutat».

Aquesta edició, que se celebra avui a l'Espai Francesca Bonnemaison, té com a eix principal la sostenibilitat i el producte de proximitat i ha comptat amb la conferència inaugural de Toni Massanés, director general de la Fundació Alícia. Seguidament s'ha fet una taula rodona on s'ha debatut la importància del producte de proximitat, s'ha presentat l'experiència dels "Mercats verds" de l'IMMB. Finalment, s'han donat a conèixer vuit bones pràctiques entorn al món dels mercats municipals.

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.