20/06/2024 12:04 h. - Beatriu Sanchís

1.700 participants a la 9a Trobada de Clubs de Lectura de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona

El Teatre Nacional de Catalunya va acollir ahir al vespre la primera sessió d’enguany de la 9a Trobada dels Clubs de lectura de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona XBM. La propera sessió serà demà divendres, dia 21 de juny, a les 19:30 hores en el mateix TNC. En aquesta edició s’ha batut el record de participants que arriba a les 1700 persones de 243 clubs de 86 municipis de la demarcació.

Els participants van poder gaudir del recital del poema “Coral Romput” de Vicent Andrés Estellés, interpretat per Pere Arquillué i música de Toti Soler.

La trobada va estar encapçalada pel diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau Gonzàlez, que va subratllar la idea que “tot i que la lectura és un acte íntim, els clubs de lectura generen teixits, fan xarxa i comunitats, i avui amb la sala plena n’és un exemple, més quan els clubs, les biblioteques ens donen coneixement, respostes i sobretot en animen a fer noves preguntes”.

En les anteriors edicions dels clubs de lectura de la Xarxa de Biblioteques Municipals, els participants van assistir a les representació d’obres com "Aloma" de Dagoll Dagom; a un concert de Raimon; a l'obra "Adreça desconeguda", dirigida per Lluís Homar; a "Stockmann", una adaptació lliure d'"Un enemic del poble", d'Henrik Ibsen,“El test” de Jordi Vallejo,“Els tres aniversaris”, a partir d’un text de Rebekka Kricheldorf i dirigit per Jordi Prat i Coll, "Una ilíada”, dirigida per Juan Carlos Martel i "Instruccions per fer-se feixista" interpretat per Mercè Aranéga, entre d’altres.

Per a la 9 edició l'escriptora Gemma Ruiz condueix les dues sessions dedicades a tots els clubs de lectura de biblioteques d’arreu de la demarcació de Barcelona.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona compta amb més de set-cents clubs de lectura, dedicats a gèneres i temes diversos com novel·les en diversos idiomes, la novel·la negra, la poesia, el cinema d'autor o la gastronomia, entre altres.

Trobada de Clubs de Lectura

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic" i número 10 “Reducció de les desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Panoràmica de la sala principal del TNC plena a la 9a trobada de Clubs de Lectura de la XBM. Imatge: Diputació de Barcelona El diputat de Cultura Pau Gonzàlez durant la 9a Trobada de Clubs de lectura de la XBM. Imatge: Diputació de Barcelona Recital del poema “Coral Romput” de Vicent Andrés Estellés, interpretat per Pere Arquillué i música de Toti Soler a la 9a trobada de Clubs de Lectura de la XBM. Imatge: Diputació de Barcelona Foto de grup d'uns dels Clubs participants a la 9a trobada de Clubs de Lectura de la XBM. Imatge: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.