Sessió Conferència sobre el Futur d'Europa: diàleg amb un grup de dones de Barcelona i de Carcassona

24/11/2021 14:30 - 16:30

Sala gran. Espai Francesca Bonnemaison.

La Diputació de Barcelona treballa per apropar el projecte europeu a la ciutadania i a la resta de governs locals, i posar així de manifest l'impacte que té, en el dia a dia, l'aliança teixida entre el món local i la Unió Europea.

Aquesta tasca de sensibilització sobre temes d’àmbit europeu i internacional la porta a terme l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona.

En el marc d’aquest objectiu de sensibilització i divulgació sobre el projecte europeu, l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional, vol difondre i donar a conèixer la Conferència sobre el Futur d’Europa (CoFoE).

La Conferència sobre el futur d’Europa (CoFoE) és un procés promogut per les institucions europees amb la voluntat de dinamitzar la celebració de debats i diàlegs que permetin als ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea expressar les seves opinions sobre àmbits rellevants per a les seves vides i avançar envers l’objectiu de què la ciutadania europea tingui un paper més important en la configuració de les polítiques i ambicions de la UE.

La Diputació de Barcelona i el Departament de l’Aude, amb la col·laboració de la Confederació Europea de Poders Locals Intermedis (CEPLI), i en el marc del Comitè Europeu de les Regions, organitzen un diàleg ciutadà, en el marc d’aquesta Conferència sobre el futur d'Europa, amb la participació de dones joves en risc d'exclusió social de la província de Barcelona i del departament de l’Aude, a fi de discutir-hi el futur de la Unió. Aquest diàleg ciutadà tindrà lloc el dia 24 de novembre de 14.30 a 16.30 hores, en format d'àgora virtual (híbrid), de manera que unirà les dones dels dos territoris perquè intercanviïn les seves opinions.

Aquest acte vol donar veu a un conjunt d'entre 15 i 20 dones amenaçades d'exclusió a banda i banda dels Pirineus: joves en situació de vulnerabilitat, mares solitàries o beneficiàries de la Garantia Juvenil, entre d'altres. L'intercanvi s'organitzarà al voltant de diverses preguntes clau: Què ha fet Europa per aquestes joves fins ara? Com veuen el seu futur al continent europeu? Què esperen de la UE? Què creuen que no està funcionant bé?, etc. Amb aquestes qüestions es pretén donar cobertura a aquest col·lectiu de dones per opinar sobre el futur d'Europa i donar-hi suport perquè puguin involucrar-se més en la construcció del continent europeu, un projecte que també representa el futur. Per la part de la Diputació de Barcelona, aquesta iniciativa està organitzada de manera conjunta entre l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional i l’Oficina de Polítiques d’Igualtat.

Per tal de què aquesta activitat es desenvolupi de manera eficaç i dinàmica, està previst realitzar un parell de sessions d’acompanyament i coordinació prèvies al diàleg amb el grup de dones joves que hi participaran.

El diàleg ciutadà comptarà també amb la participació de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona i el teixit social organitzat. I també amb representants electes tant de la part francesa, André Viola, delegat electe per a Europa i l'estranger del departament de l'Aude, president de la delegació francesa del Comitè Europeu de les Regions, com de la part catalana,  Pilar Díaz, diputada adjunta a l’Àrea de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, i Alba Barnusell, diputada delegada de Polítiques d'Igualtat.